En tredjedel av den jag var går hem, för en är krossad, en är din


Bara aquarell (världens svåraste teknik, VARFÖR får man inte använda blyerts?!)

Sitter här och försöker få bukt med min bilduppgift. Det är en 3-stegsuppgift, alltså man gör 3 olika teckningar och de ska som utvecklas eller vad man ska säga. Som ni ser på bilden här så är jag långt ifrån klar med min första, den mest avancerade (som ser rätt basic ut just nu), men jag sitter och jobbar på det nu. Det är ganska kul men pillrigt. Min tanke är att på nr2 ska ögats iris och det, nivet allt i mitten, blivit utträngt och istället ska där vara en jordglob. Som att jorden på bilden ni ser kommer bakifrån och bara tar den platsen. Den sista bilden måste vara abstrakt men tanken bakom ska vara att jorden sprängts tillslut så det blir som en enda röra av grön/blå bitar som rinner/faller över en kant. Äh krångligt men om jag får till det kan det nog bli coolt!
Funderar på en detalj till, att ögat här ska fälla en tår, och sen på nästa bild ska det vara som ett vattenfall ur ögat istället, som att jordens vatten forsar ut från ögat, och på tredje bilden när allt sprängts ska det vara som att bitarna flyter ner för kanten, som då blir en uppförstorad bild av ögats nedre kant. Fast jag måste få till det riktigt abstrakt då...

Okej förlåt alla ni icke-bildintresserade! Men jag skriver den här bloggen för min egen skull så spela roll egentligen... Idag hade vi en amerikansk tränare på basketen. Sjukt kul faktiskt.

Nu måste jag fortsätta måla!

Leave a comment



Name:
Remember me?

E-mail:

Got your own blog?:

Comment:

Trackback
RSS 2.0