Sometimes you break a finger on the other hand

Kanske borde börja läsa/kommentera andras bloggar. Det verkar ju vara enda sättet att bli en uppskattat blogg. Men varför det egentligen? Jag kan nog nöja med mig att vara en uppskattat person. Haha.

Jag har ångest när det kommer till två val; Gymnasiet och "the" val.

Har absolut ingen riktig koll på var jag står i det politiska sverigeriksdagsvalet, bara att jag är tvekis till soccarnas inställning, hatar Sverigedemokraterna, inte riktigt tror att Kristdemokraterna är min grej och... Nja det var nog allt. Eller Moderaterna verkar lite luddigt. Fast dom är bättre än soccarna. Dom svamlade sjukt mycket. Aa, vi var på studiebesök i valstugorna igår. Då är väl Centern, Miljöpartiet, Folkpartiet och Vänstern kvar. TROR att det står mellan Centern och Miljöpartiet. Hann fan inte snacka med MP... Synd.

Och tja, gymnasiet, den visan har ni ju hört förr. Midgård, jajamen. Linje? Eh... Är mitt vanligaste svar. Om det inte är folk jag aldrig kommer träffa igen, då kör jag på att låta smart och låtsas som om mitt liv redan är planerat i minsta detalj. Vilket det ju just nu är, på sätt och vis. Vår svenskauppgift (som jag kanske nämnt? Känns bra att jag har koll) går ju ut på att skriva om vårt liv fram tills vi fyllt 50, och just nu sitter jag här och jobbar på att renskriva min överfulla tidslinje. Hittade hursomhelst en gymnasielinje idag som hette något i stil med "Estetiskt/media+valfritt film" lät mycket lovande. Alla tummar att den finns kvar nästa år!


All star- Smash mouth

Älska soundtracks?

Leave a comment
By: isa

miljöpartiet ftw!!! typ enda partiet som har NÅGON bra värdering att komma med. Haha jag har varit 100% säker på vilken linje jag ska gå på sedan sexan, men har hunnit vara säker på typ alla linjer som finns;) du kan gå djursjukvård med mig och palmy på forslunda(a)

2010-09-08 @ 21:41:04
URL: http://tradosked.blogg.se/
By: amanda

hej emma! kul att läsa din blogg:) har inte gjort det på ett tag.

angående politiken: tur att du inte måste bestämma dig innan 19eee!? jag hatar politik men jag känner att jag måste rösta ändå.. vad ska jag rösta på då?



och inför gymnasiet... a det är ett tufft val men även där har du ju lite tid på dig:) men midgård låter ju mysigt! tänk på att välja en linje där du läser många bra kurser så du kan läsa vidare till i princip vadsom på universitet sen:)

2010-09-09 @ 21:09:42



Name:
Remember me?

E-mail:

Got your own blog?:

Comment:

Trackback
RSS 2.0