Cast your reckless dreams upon our mayflower, haven from the world and her decay

Från en julaktig måndag på en skola fylld av patrioter och glädjeskrik. Fart och fläkt och stress och julmust på golvet och fnitter och vänta då och spring och megatwister och retas och pepparkakor och städa och sjung och hejhejhej.
.
Sista riktiga skoldagen idag. Vandrar från lärare till lärare och konstaterar att Jaja och Nejnej och Hejdå på ett tag. Ett litet Rycka på axlarna och Du har nog rätt. Vi får ju ändå inga betyg. Det är bara för din egen skull. Minsann, jamen dåså, vi ses väl. Och mitt virriga hjärta vill helst av allt springa runt och krama alla som ser nere ut och kanske trassla ut något ur huvudet på den och den och den. Klättra in i andras funderingar och leka spegel för en stund. Man känner sig fånig men ändå inte när man skrattar åt något inget annan förstår i en tom korridor.
.
Rubriklåt ( Ny musik är bra musik och det kanske låter som något annat men vad är felet med det och jag tycker inte om den där tonen du har ibland som om du vore bättre än allt. ):
Charlie Darwin- The low anthem

Leave a comment
By: Axel

Jag blir ju glad när du nämner musik jag nämnt. Faktiskt. Ge mig musik tillbaka!

2011-12-22 @ 02:28:43
URL: http://omvintern.blogg.se/



Name:
Remember me?

E-mail:

Got your own blog?:

Comment:

Trackback
RSS 2.0