I was only going out to get some air, I was only going out to get back in

(Förresten är det jag och ingen annan som tar alla bilder här och jag kände bara för att påpeka det så ta dem inte utan att fråga va? )
-
Onsdag. Tedrickarlektioner och tv-serier, skor på borden och alla gör bort det sista nu. Kallt i luften för första gången och alla panikhandlar julklappar. Staden vibrerar av stressblandad förtjusning över högtiden som klöser på dörren. Världen blir tyst på ett nytt vis när man har hörlurar på öronen och vad folk säger till en när man vurpar med cykeln kan man egentligen bara gissa. Det blir som på olika språk fast ändå samma och hör man från ett annat håll kanske man skrattar lite. Vegan-mat och sköna soffor och det vet man ju vad för folk som hänger där egentligen och nog trivs man alltid. Håna varandra tills det bara blir skratt kvar.
-
En härligt tom kväll brer ur sig skulle väl vissa påstå men jag slits mellan att somna i en hög på mattan eller springa ut och ta världen med storm. Den här trötta rastlösheten gör mig galen och det är en konstant puls i kroppen som skriker olika saker på samma gång. Söker efter andrum men jag vill nog inte ha det.
.
Rubriklåt:
I was only going out- Loney, Dear

Leave a comment
By: Bildsnottare

(Känner mig träffad. Aj. Som en harpun i hjärtat. Harpun. Puss)

2011-12-21 @ 20:01:40
URL: http://thisispatrick.blogg.se/



Name:
Remember me?

E-mail:

Got your own blog?:

Comment:

Trackback
RSS 2.0