Vilken jävla lögn att det ska va ens bästa tid

På nyheterna idag sa de att vi människor (åtminstone i Sverige) googlar mest på följande: Facebook, bloggar, wikipedia och... Cupcakes. Vid frågeställningen: Vad...? Drar vi helst till med "Vad är klockan?". Skrattar åt mänskligheten. Smygstoltserar med att jag såg på nyheterna. Vuxenpoäng vid tidig ålder. Fin kombo. Man ska vara ung nu för tiden. Hipp. Medelåldersgöra på gymnasiet, smart och korkad på samma gång. Drick kaffe, diskutera politik och flörta besinningslöst. Oansvarig, streetsmart och översocial. Äta vegetariskt och vara miljömedveten och röka på samma gång. Kultivera samhället och ha intressanta åsikter, men sova för lite och på konstiga tider. Nördighet är coolt och nostalgi är bästa sättet för förståelse. Svårfångad och lättillgänglig och mystisk och öppen. Motsägelsefulla tider vi lever i, har jag märkt.
.
Blogga och helst ha bilder till det. Fint ska det va.
.
Google-material enligt svenskarna. Känner mig som en i mängden och räcker skamset upp handen. Ja, jag har googlat på detta i mitt liv. Uppenbarligen även bakat, fotat och ätit det.
.
Rubriklåt ( I vått och torrt men helst i sommartider och alla har vi varit där kanske.):
Och jag grät mig till söms efter alla dar- Säkert!

Leave a comment
By: Anonym

Varför en skamsen handuppräckning?

2011-12-14 @ 20:31:38
By: Axel

"Drick kaffe, diskutera politik och flörta besinningslöst."

"Oansvarig, streetsmart och översocial."

"Äta vegetariskt och vara miljömedveten och röka på samma gång."

"Kultivera samhället och ha intressanta åsikter, men sova för lite och på konstiga tider."



Känner mig träffad, särskilt på sista grejen alltså. Hårt.

2011-12-14 @ 21:24:56
URL: http://omvintern.blogg.se/



Name:
Remember me?

E-mail:

Got your own blog?:

Comment:

Trackback
RSS 2.0