Jag var bara halvvägs ner mot botten när jag trodde jag hade nått den

Hejsan hoppsan! Yey, Emma is back med ett efterlängtat nattinlägg! Total brist på sådana när man går i skolan. Fuck skolan. Nej förlåt, jag ska vara lycklig över att få gå i skolan, osv osv osv. MEN, jag måste ändå få tycka, att det finns mycket i skolan som jag skulle klara mig utan. Saker jag inte behöver kunna, saker baserade på LLP:s skrivna för 10 år sedan. Saker, som ändå glider ut ur skallen så fort det där provet är skrivet. Jag vet, jag vet, åsikter som alla elever har, men måste inte det då innebära att alla elever har lite rätt? Jag tycker absolut att skolan är en viktig del, och jag säger absolut inte att jag inte vill gå skolan, dock tycker jag att det finns mycket i grundskolans utlärande som går att ifrågasätta. Mycket som skulle gå att ta bort, eller åtminstone göra valbart. Mycket man inte får lära sig, som känns som mer nödvändigt vetande i det riktiga livet. Det är som att lärarna idag inte riktigt vill förbereda oss för livet som väntar, utan tror att alla elever ska brinna lika starkt för just DERAS jävla ämne, att de snöar in sig totalt på små detaljer som det inte finns en chans för oss att minnas 10 minuter senare, om det nu inte råkar vara just vårat favoritämne.

Ohno, ett skolinlägg... I hate skolinlägg. Wain, wain, wain. Jag ska iallafall se Coldplay i sommar. SÅ FUCKING TAGGED. Kommer bli legendariskt. Imorgon blire parti. Trevligt.

Lagom omotiverad bild sådär. Prooofile. Paaale. Nuuu: SOVA. Så jävla skönt. Jag älskar att sova. FAST, det är svinigt kallt i mitt rum. Fattar ingenting, har varit det hela veckan, MEN BARA PÅ NÄTTERNA. Dubbla täcken och heltäckande pyjamas. Fryser ändå. Det är för att du inte här och värmer mig, fucktard. Haha, ohno, skrev jag just det där? Nu är jag trööött.


Leave a comment
By: isa

Men eller hur, typ som i Harry Potter när Umbridge tar över skolan... (och JA jag refererar allting till Harry Potter)

2011-02-05 @ 11:22:02
URL: http://tradosked.blogg.se/



Name:
Remember me?

E-mail:

Got your own blog?:

Comment:

Trackback
RSS 2.0