What goes around, comes around



Hola amigos! Började fundera lite över enkäten vi gjorde som jag nämnde igår. Den var så sjukligt full av förutfattade meningar om oss ungdomar! Tre sidor om hurvida jag missbrukar alkohol, två sidor om mitt eventuella missbrukande av alkohol leder till oskyddat sex, 1050 sidor om mina knarkvanor och ytterligare några om mina problem i skolan. Jag hade bara lust att skriva över hela framsidan att detta inte gäller mig. At all. Visst, naturligtvis finns det massvis av ungdomar som har dessa problem, och då är det ju bra om de får hjälp vilket säkert såna här enkätundersökningar kan leda till... Nog för att det här var anonymt och troligen bara hjälpte vuxna att sätta statistik på antal problembarn i Sverige.

Det som gör mig så irriterad är att vuxna älskar såna här grejer. De älskar att försöka få insikt i vår vardag genom att göra blindtester på hur vi lever och lär. Sedan fyller vi arton och då är det helt lungt att supa oss fulla varje kväll, inte fan bryr dom sig om vi blir på smällen 24 gånger om. Då är det ju vårat ansvar som myndig medborgare att sköta sig. Men tills dess, blir vi åtsagda att med ett leende på läpparna sitta och fylla i frågeformulär om saker som för många säkert är högst privata och känsliga. Jag vet, jag vet, nu låter det som om jag har alla möjliga sorters egen skit angående detta som gör att det blir känsligt, men så är inte fallet. Jag undrar bara hur många protester som jag skulle få bemöta om jag samlade en motsvarande mängd vuxna i vår aula och började dela ut enkäter med frågor om deras liv. Jag misstänker starkt att det skulle låta "Vi KRÄVER att få veta vad detta ska vara bra för", "Ni ungdomar har ingen rätt att ställa så privata frågor" och "Hur kan ni ens tro att någon som jag skulle ha drogproblem?".

Kanske låter jag bara som ännu en upprorisk tonåring som talar utan fakta. Men det är väl kanske också precis just vad jag är? De säger att vi alltid ska ha så mycket åsikter om allt, och att vi alltid tror att vi har så rätt. Men säger de inte bara så för att de är precis likadana då?

Alla människor tror att de har rätt om saker. Jag undrar vem som har facit.


Leave a comment
By: Robert Cayden (Caydens.blogg.se)

SVAR: Tack så jättemycket för ditt musiktips, självklart ska jag ge den en chans. :) Ska lyssna, lyssna och lyssna nu haha. :)



Hoppas din dag vart fenomenal? :D Haha kram!

2011-03-29 @ 20:01:35
URL: http://caydens.blogg.se/



Name:
Remember me?

E-mail:

Got your own blog?:

Comment:

Trackback
RSS 2.0