I'm a moving bird


Tänkte starta morgonen med att breaka some news. Förut ägnade jag mig åt att halvt om halvt förneka det, men nu är det ju rätt så fastslaget. De flesta som läser min blogg vet väl troligen redan om det, men nu är det i alla fall såhär att jag och min familj ska flytta till Kina. Sounds like a joke, right? Well, it's not.

Vi flyttar i samband med årsskiftet och blir, som det ser ut nu, borta ett år ungefär. Det ska bli spännande, såklart, men det känns ju samtidigt förjävligt att lämna alla människor. Framför allt är jag rädd för att det här ska få folk att se på mig annorlunda, som att "Hon ska ju ändå till Kina snart...". Liksom, jag är här nu! Det är det som räknas. Nuet. Och jag kommer tillbaka. Innan ni vet ordet av så kommer jag tillbaka. Men just nu, just precis nu när allting ändå känns åt helvete med allt här hemma, vore det till och med skönt att fly verkligheten för ett tag till andra sidan jorden. Men god knows hur det kommer kännas om sju månader.

Jag kommer gå på en internationell skola i Ningbo, staden där vi ska bo. Den har tydligen mellan 7 och 2 miljoner invånare, beroende på hur man räknar. Den ligger ungefär 2 och en halv timme söder om Shanghai, alldeles vid kusten. Intressant fakta om Kineser: Det är populärt att vara blek, det finns "blekningsmedel" som folk smörjer in sig med. Dvs, jag kommer passa in. Dom gillar tydligen att öva engelska på västerlänningar, lite random sådär. De har även varmt vatten i såna här drickautomater. Skumt.

Så nu vet ni hur mina framtidsplaner ser ut. Om ni har frågor, så ställ dem.

Rubriklåt:
Moving bird- Mates of mine

Leave a comment
By: isasamurajen

Det handlar inte om att "äh du ska ändå till Kina snart", det är bara det att jag orkar inte att vi ska hitta tillbaka till varandra och bli supertighta och sen försvinner du :( Det är rent självförsvar. För mig iaf.

2011-05-23 @ 10:20:40
URL: http://tradosked.blogg.se/



Name:
Remember me?

E-mail:

Got your own blog?:

Comment:

Trackback
RSS 2.0