Ställer mig i hallen tills jag fattar vad som hänt, får jag ens ha kvar dig som min vän?





Underbar jacka som jag fann på vinden härom veckan, min mammas gamla. Passade utmärkt en regnig och grå dag som denna, börjar tro att vi bor i Forks snart. Jag cyklade hem i ösregn, därav hårkaoset.

Annars sitter jag och filosoferar som vanligt. Funderade senast på vad som gör en person till just den personen, vad som gör mig till just mig. Kom fram till att jag nog inte tycker att det beror särskilt mycket på vilka skor jag bär, eller vilken musik jag lyssnar på, eller vilka böcker jag läser, eller vilken hårfärg jag har. Naturligtvis spelar det in, men om det vore allt, skulle vi inte alla vara otroligt lika då? Därför tycker jag snarare att det som gör mig till mig, är saker som jag gör utan att vara medveten om det. De där små detaljerna som ingen annan har, unika saker. Eller kanske inte unika saker, men i en unik kombination, som gör att jag inte är lik någon annan än mig själv. Det, och ens personlighet såklart. Det heter ju inte personlighet utan anledning liksom. Men hur som helst, poängen är att kläderna jag bär, musiken jag lyssnar på och böckerna jag läser, det är saker jag har valt själv. Och val, dem har man ofta gemensamma med väldigt många.

Rubriklåt (Jag har ändrat mig i min tidigare tveksamma uppfattning, hon är ju asskön. Hennes nya platta är stengrym, och nu ska jag ägna resten av veckan till att lära mig hennes texter. Jag är såld.):
Snälla bli min- Veronica Maggio

Leave a comment
By: Evelyn

shit, bra skrivet!

2011-06-01 @ 17:54:09
URL: http://evso.devote.se



Name:
Remember me?

E-mail:

Got your own blog?:

Comment:

Trackback
RSS 2.0