Could anybody take me home, I feel leftover and alone

 
Juldagshej och ett försenat god jul! Har väl haft en mysig jul på många sätt med en rad fantastiska julklappar (som jag tänker nämna när jag är på ett kärleksfullare humör), en massa snö och en massa släkt. Har även haft min första (semi)vegetariska jul, vilket inte alls var någon utmaning för mig personligen. Dock är detta något som väcker många frågor hos min väldigt konservativa släkt. För min del tycker jag inte att det är så himla konstigt att välja att inte äta kött, särskilt inte i dagens samhälle, och förstår verkligen inte varför det ska vara så svårt att acceptera att man gör olika val i livet. "Äter du inte kött?" "Nej, jag är vegetarian, som sagt." "Jaha, men vilt äter du väl?" "Nej, jag äter ju inte kött.". eller den klassiska: "MEN GUD VILKET GOTT LAMM! Emma, det här skulle du gilla!!! Är du säker på att du inte vill pröva?" "Nej tack, jag äter ju inte kött.". Att det ska vara så svårt att förstå, bara. 
-
Just nu längtar jag tillbaks till stan, vill spela tvspel och handla på mellandagsrean. Ja, det vill jag. Snart är det nyår, taggar som fan.
-
Rubriklåt: 
Hang me in the christmas tree - Laakso

Leave a comment
By: Anonym

När kommer du hem Babe? Saknar dig osv...

2012-12-26 @ 01:31:23
URL: http://www.sanningsdan.blogg.se



Name:
Remember me?

E-mail:

Got your own blog?:

Comment:

Trackback
RSS 2.0