My hunger got appeased but I'm still a starver when it comes to being pleased

Söndag. Äntligen lite tystnad och ensamhet och kravlöshet. Fullspäckat liv i övrigt, men kanske är det bra. Tiden går fortare då. Utekväll i fredags och här är det andra lagar. Vi gick till en klubb som hette Wonderland och jag tänkte på vår gård. Ni ser frukten som ligger där på bordet? Den är stor som ett människohuvud men påminner om en apelsin. Mest påminner den mig om Alice in Wonderland. Jag har inte ens en konkret anledning, men så är det.
-
Annars? Jodå. Ständig saknad i blodsystemet men jag kan inte klaga på tillvaron här egentligen. IKEA igår, en svensk ö bland allt som är nytt. Hysteriskt som vanligt men nu har jag fler möbler som jag inte kan sätta upp utan verktyg som vi inte har. Spännande, det här. Mitt golv är lika överbelamrat som vanligt och en del saker ändras inte så lätt.
-
Rubriklåt (Älskar texten på denna låt, den får mig nästan att skratta trots tragiken.):
Dead man walking- Elin Ruth Sigvardsson

Leave a comment
By: ludvig

Jag slutar aldrig imponeras av din skicklighet med att skapa konst av ord. Sjukligt bra!

2012-02-05 @ 15:41:48
URL: http://apelsinmord.blogg.se/
By: Mormor Monika

Du skriver målande och superbra, verkar vara i någon slags Sturm und Drang-period. Nu fick du något att kolla på, min raring.

Mormor

2012-02-14 @ 23:45:55



Name:
Remember me?

E-mail:

Got your own blog?:

Comment:

Trackback
RSS 2.0