Out of the dark they carry my heart, your warm whispers, into the dawn they carry me through

Dagarna fortsätter att bestå av packa upp och städa. Idag: Toalettstädning. Så. Jävla. Rent. Är mitt badrum nu. Hittade även massor av mina målarprytlar i en låda, och blev frugensvärt taggad på att ta upp det ordentligt igen. Så mysigt, när man väl kommer igång.
-
Annars då? Tja, upplevelserna utlöser varandra i detta lustiga land. Insåg hur beroende människan är av språket när jag befann mig på en stormarknad och inte hittade tändstickor någonstans. Försökte på alla sätt gestikulera och böja ordet Fire till en blåklädd anställd, som log och nickade förstående. Första hyllan hon tar mig till: Rivjärn. Nej, nej, inte rivjärn. CANDLE STICKS. Mer tecken, fler kineser som alla nickar förstående. Come here, come here och jag får följa med ut på parkeringen, till ett litet skjul. Nöjt öppnar den hjälpsamme anställda dörren till... En fyrverkeri-shop. Jag brister ut i skratt och No, no, NO. Tillbaks till affären, fler anställda och Do you speak english? Yes, yes och till slut, någon som förstår, plockar upp sin egen tändare med en frågande min. YES, ropar jag, That's it! - No, we don't sell that.
-
Rubriklåt (Mitt Itunes-bibliotek börjar bli överspelat nu, men gamla godingar gömmer sig i vrårna.) :
Warm Whispers- Missy Higgins

Leave a comment



Name:
Remember me?

E-mail:

Got your own blog?:

Comment:

Trackback
RSS 2.0