Festivaldansen, gula banden och hålla handen




I helgen har jag varit på Umeå Open (Sveriges största inomhusfestival och årets musikhändelse i den här stan) och dansat loss ihop med en hel del fina människor. 





I fredags var det strålande vårsol ute så jag och Karin kände att det var dags att plocka fram grillen för en liten premiärgrillning. Vi spetsade vegetariska korvar på spett, skivade hallomiost och tog vad vi hittade i kyl och frys för att skapa en perfekt fredagsmiddag. Grannpojkarna på andra sidan gatan kunde inte hålla sig mer än en halvtimme innan de också dammade av grillen och började elda för första gången i år. Gött! 


Sedan åkte vi ju som sagt på Umeå Open där vi bland annat dansade hejvilt till Shout Out Louds, Ansiktet och Kristian Anttila. Det var allsång och hoppstuds för fulla muggar kan ni tro, och klockan var efter två när vi till slut snubblade ut från Folkets hus. 
 

 
Sen blev det lördag, jag tog en buss hem till mig för att duscha bort publiksvetten och sätta på mig kjol. Festivalgänget utvidgades och vi peppade i Ebbas mysiga lilla lägenhet ihop med Rasmus, Emma, Karin, Henke, Siri och Elin. 

 

Efter ännu en fabulös kväll på dansgolvet, denna gången ihop med artister som Hästpojken (!!!), Mando Diao och Movits! drog vi oss tillbaka till Ebba i natten i ett stormande snöoväder ingen av oss riktigt räknat med. Karin lyckades sno åt sig en fin Umeå Open-skylt och vi åt glass med hallon tills natten blev dag igen. 


Leave a comment



Name:
Remember me?

E-mail:

Got your own blog?:

Comment:

Trackback
RSS 2.0