19 December och nu kan du få mig så lätt

I torsdags var det ju äntligen dags för dagen jag väntat på sedan någon gång i september: Håkan Hellström på Idun. Dör. 



Jag gick på en lektion och åkte sedan direkt till Folkets hus (alltså klockan tio på morgonen) för att försäkra mig om att få en bra plats i kön. Fabulöst nog lyckades jag få nummer TJUGO (fatta det!!) och nummer 21 till Kakan som fortfarande satt på ett tåg till stan. 



Såhär pepp var jag!!

Insläppet till scenen var inte förrän klockan halv sju, så det var många timmar att döda. Men alla som kommit för att köa innan klockan tolv på dagen fick vänta inomhus, så det gick ingen större nöd på oss! Spelade kort, åt skräpmat, skvallrade och log åt den yngsta generationen Håkan-fans i sjömansskjortor. Gulliga ju.  



I väntan på att något skulle hända råkade jag och Kakan åka en våning för högt med hissen, och smög oss in på logerna för att tjuvtitta på när de riggade scenen. Värsta bästa utsikten! 



Ungefär kvart i åtta kom stunden vi väntat på. Vi stod allra längst fram vid kravallstaketet, i mitten, och Håkan steg ut på scenen och sjöng Bara dårar rusar in. Så. Jäkla. Bäst. 



Ber om ursäkt för magiskt dålig bildkvalité, hade bara en skakig mobilkamera i handen. Dör i alla fall när jag tänker på detta (ps kolla parkbänken bandet sitter på här)



Din snygge jävel hur kan du va typ fyrtio dt stämmer inte i mitt huvud. 



En av höjdpunkterna var när han gick ner på knä och hela publiken sjöng första versen av Valborg åt honom utan att han ens behövde öppna munnen. SER NI HUR NÄRA HAN ÄR ELLER??? Fick röra hans hand tihi *fangrrrl* 

 
Blev tydligen förevigade på VK:s hemsida bland annat (så som det blir när man står längst fram och ser fånig ut) men shit, shit, shit, vilken kväll. Kände cirka att det kommer aldrig va över för mig. Tack och bock och ikväll ska jag på Scharinska FÖR NU HAR JAG JULLOV.

Leave a comment
By: emmy

sv: eller hur hon är så jääävla snygg å cool

2013-12-25 @ 16:14:38
URL: http://sugartownbluemoon.blogg.se
By: hej

hej emma, ser du om jag skriver här?

Svar: Yep, men jag ser inte vem du är! Avslöja dig, du anonyma cyberröst.
somekindofpeace.blogg.se

2013-12-29 @ 19:46:42



Name:
Remember me?

E-mail:

Got your own blog?:

Comment:

Trackback
RSS 2.0