Part II

 
April - I april kom storebror på besök, vi firade påsk med den obligatoriske påskharen och besökte en megastor Buddah vars tår ska bringa lycka till den som nuddar dem. Med klassen åkte vi en helg till ett universitet för att pröva på livet efter high school. Vi bodde på ett hotell med väldigt strikta regler, åt äcklig mat och byggde raketer. I april var jag också sjuk mer än nödvändigt, spenderade långa dagar i sängen med The sims och rislådor som enda sällskap.  I april blev min älskade Iphone stulen också, det var ej kult. 
 
 
Maj - I maj fick vi majlov och det innebar en veckas kärt återseende med gamla Svea. En trevlig valborgsfest hos Ebba och Karin, ovanligt fina vårdagar, kaffe och en drös fabulösa människor att krama i alla stadens vrår. Mitt hår blev blondare, jag ritade banne mig hela tiden, alla svettades igenom tusen exams och trettio graders värme och vi hade tacosmiddag hos Frederik. (Alltså det är stört vad man minns bra när man läser gamla blogginlägg!)
 
 
Juni - Juni var en otroligt bra och händelserik månad som gick i festens tecken. Jag och Johanna åkte till Shanghai på en torsdag för att se en Jason Mraz-konsert (som var fet!!) och vi hade vår "prom-night" på ett tjusigt lyxhotell. Samma helg hyrde vi ett lägenhetsaktigt, ballt ställe och styrde ett väldigt dramafyllt poolparty med massor av kuliga och mindre kuliga incidenter. Jag och b-rudarna åkte till Shanghai över en helg för ett non-stop dansande och shoppande. Sena nätter, billiga marknader och så galet roligt hela tiden! Alla, och kanske mest jag, gjorde vad vi kunde för att ta vara på den sista månaden innan sommarlovet och de stora Hejdå:et. Den sista Juni flyttade jag åter hem till lilla Umeå, och det var ju med blandade känslor kan jag erkänna. 

Leave a comment



Name:
Remember me?

E-mail:

Got your own blog?:

Comment:

Trackback
RSS 2.0