Part IV

 
Oktober - Fyllde äntligen 17 år i staden med en brakfest som skakade väggarna på gatan där jag bor. Skolan hade både hattdag och kostymdag för den engagerade, och för att varva sena helgkvällar med gamla traditioner hängde jag med till Balfors en lördag för att baka bröd med släkten. Hösten var överallt med gula löv och regnstänk, vilket vi på UCUR uppmärksammade med ett jättemysigt Höstmys-event på Hamnis. Besöksrekord, veganfika och fetbra artister. En lördagskväll åt vi knytismiddag hos Karin i goda vänners lag, och precis när mörkret hotade att ta över på riktigt blev det höstlov och jag flydde åter till Kinaland för en stund. 
 
 
November - Början på november spenderades också på andra sidan jorden, med regniga utflykter upp i bergen, sena halloweenpartyn i Shanghai, förkylningar och kvalitetstid med familjen. Jag kom hem och Obama vann lyckligtvis valet i USA. Axel och jag hoppade på ett flyg till Stockholm för shopping och framför allt: Konsert med Markus Krunegård, Laakso och Hets. Samtidigt. Sinnessjukt bra och hoppigt och dansigt, ren lycka. Den första snön föll men november i sin helhet var mest svart, svart och skola. Spenderade alldeles för många ensamma kvällar ihop med matteböcker och te, vad jag kan minnas. 
 
 
December - Alltså denna månad var så fantastiskt fin på så många sätt. Javisst, pluggångest och för många prov på för kort tid, men inte ens det kan förstöra den nästan konstanta julkänslan och lyckan som bodde i mig. Jag och Mimmi åkte till Vinliden för att stöpa ljus och sjunga julsånger för främlingar. En helg full med internskämt, mat och skratt. Alla mornar började framför tv:n ihop med te och julkalendern, som för en gångs skull var bra och nostalgisk. Jag blev åter vegetarian, skolan blev på allvar och helglivet ägde plötsligt. Vi rökte vattenpipa hos Karin, efterfestade hos Félice, fikade i stora gäng, fotade i snön, sov borta mer än hemma, instagrammade ohälsosamt mycket och skrattade gjorde jag mer än jag gjort på länge. Familjen kom hem och hälsade på, vi hade ett fint Julmys-event med UCUR, vi fick jullov och herregud, såhär som lovet sedan varit fram till nyår och efter det kan väl livet bara få fortsätta vara nu? 
-
Sammanfattning av 2012: Det mest innehållsrika året i mitt liv. Jag har lärt känna så många fantastiska människor och kommit nära så många fina personer, sett så mycket nytt, lärt mig tusen nya saker både om livet och mig själv, dansat, gråtit, skrattat, hatat, älskat, skrikit, viskat, saknat, kramats, festat, tältat, festivalat, rest, rest tillbaka igen, ångrat, gjort om, sårat, förlåtit, ätit, sovit, carpat. Tusen nergångar, ännu fler uppgångar, och jag kan väl bara hoppas att 2013 kommer bli ännu lite bättre. 

Leave a comment



Name:
Remember me?

E-mail:

Got your own blog?:

Comment:

Trackback
RSS 2.0