Ner med patriarkatet!

 
Alltså, hej hörrni. Det är en grej som jag funderar väldigt mycket på, diskuterar väldigt mycket kring och vill engagera mig själv och alla andra väldigt mycket i. Det stavas Feminism. Jag vet inte varför jag är så dålig på att beröra viktiga ämnen här på bloggen, kanske är jag osäker på hur jag ska formulera mig, eller rädd att ingen ska orka läsa. Jag har så himla många bra och coola kompisar som är dödsgrymma och gör så mycket och är såna förebilder när det kommer till feminism och jämställdhet, och varje gång jag läser ett bra blogginlägg nånstans eller hamnar i en intressant diskussion med någon eller ser en inspirerande film så tänker jag ba HALLÅ SHIT VAD BRA JAG VILL OCKSÅ!! Men ändå har det nästan helt lämnats ute här på bloggy. Det skäms jag för. Att vara feminist för mig är en självklarhet, och att kämpa för ett jämställt samhälle där tjejer får ta lika mycket plats som killar är en kamp värd sitt pris alla gånger. 
 
Här kan du till exempel bli medlem i Feministiskt initiativ (F!) för att hjälpa deras eminenta organisation att växa och få ta mer plats. Och här hittar du 33 bra anledningar att läsa om varför feminism är så himla livsviktigt.
 
 
           
 
Haha, den här bilden gjorde jag för övrigt till en SO-uppgift i nian?? Asful men det bjuder jag på för att understryka min poäng! 
 
 

Leave a comment
By: kajsa

you go!!

2013-10-24 @ 13:26:40
By: celina

You go girl! Och, "We can do it!" biden är så jävla fab!

Svar: Haha tack, skäms lite över hur ful den är men den är rätt kul också!
somekindofpeace.blogg.se

2013-10-24 @ 13:38:11
By: lisa

fett bra du är och sjukt snygg bild ju!!

2013-10-24 @ 14:01:55
URL: http://mittkalejdoskop.blogspot.se/
By: Anonym

DU ÄR DEN EVIGA KVINNAN IN MITT LIV!! Haha asap mitt lillfinger

2013-10-24 @ 15:09:07



Name:
Remember me?

E-mail:

Got your own blog?:

Comment:

Trackback
RSS 2.0