För man står bakom sanningen, gömmer sig bakom lögner, shit, jag ljuger nog till och med när jag drömmer

Jag ljuger för mig själv som om jag inte har en aning e
Den mest lättlurade på 15 mils radie
Om det enda jag vet e att jag inte vet nåt
Så går väl hela denna sanningsgrejjen fet bort
Så jag bygger luftslott med luftbroar mellan dom
Men i fantasin är det ju alltför sällan som
Lögner rinner förbi sanningen sitter kvar
Mellan jag, mig och vi är det nog trippelmoral
O rekordlåga sanningshalter funna i norr
Dom alltför svåra faktumen kan vi bortse från
Att vi står där och vippar mellan det sanna o falska
Vi hycklar o skarvar, kryddar det och saltar
O jag talar till och med sanning när jag ljuger
Ibland får samvete men ibland bara njuter
"Jag ljuger för mig själv som om jag inte har en aning,
Den mest lättlurade på 15 mils radie.
Om det enda jag vet e att jag inte vet nåt,
Så går väl hela denna sanningsgrejjen fet bort.
Så jag bygger luftslott med luftbroar mellan dom,
Men i fantasin är det ju alltför sällan som
Lögner rinner förbi sanningen sitter kvar,
Mellan jag, mig och vi är det nog trippelmoral.
Och rekordlåga sanningshalter funna i norr,
Dom alltför svåra faktumen kan vi bortse från
Att vi står där och vippar mellan det sanna och falska,
Vi hycklar och skarvar, kryddar det och saltar.
Och jag talar till och med sanning när jag ljuger,
Ibland får samvete men ibland bara njuter."
-


Jag orkar inte hitta några egna ord ikväll. Varför inte citera en svensk rappare? Det är ju hippt.
-
Rubriklåt:
Karmakontot- Timbuktu

Leave a comment



Name:
Remember me?

E-mail:

Got your own blog?:

Comment:

Trackback
RSS 2.0