And when I return to the one that I miss, the longer the waiting the sweeter the kiss

Okej då Ludwig, (menade Ludvig men alltså, w är fint osv) nu tar jag tag i detta (bara för att din blogg äger). Precis som resten av alla bloggar jag följer på bloglovin, har jag blivit utmanad i detta fråge-tjosan. Känner mig fräsig osv.
-
Here follows ze rules:
- Each tagged person must answer the 11 questions given to them by their “tagger” and post it on their blog.
- Then, choose 11 new people to tag and link them in your post.
- Create 11 new questions for the people you tag to answer.
- Do not tag back to the person who has already tagged you.
-
1. Om det skulle göras en film om ditt liv, vem/vilka skulle då få uppgiften att göra soundtracket?
Åh, fantastiska tanke. Det finns så många jag gladeligen skulle ge äran! Jag tror det skulle bli en härlig blandning av Kent, Säkert!, Coldplay och Bon Iver. Släng in lite Belle & Sebastian och Bright eyes på det och där nånstans hittar ni mig. Åh, och Johnossi!
2. Vad gillar du mest, plastblommor eller the real deal?
The real deal! Ingen tvekan, plastblommor ger mig obehagliga vibbar av public places som skolor och (huvvaligen) sjukhus. Plus att de är läskiga att ta på.
3. Vem, i hela världen (sångare eller mormor eller vemsomhelst) har vackrare röst än alla andra levande ting?
Jäklar. Svårt! Alltså vackraste... Hm. Astrid Lindgren har en otroligt mysig och lugnande röst, skulle inte kalla den vacker precis kanske, men den är fantastisk att lyssna på!
4. Vilken är den bästa efterrätten/desserten som existerar?
Allting med choklad nästan! Kladdkaka med hallon och grädde, tror jag. Enkelt, och sinnessjukt gott. Slår aldrig nånsin fel.
5. Vilket är världens vackraste ord?
Alltså, det finns så många vackra ord, på så många språk! Det handlar mer om användningen än om ordet i sig tror jag. Ett simpelt Hi kan vara det finaste ibland, om man nu får vara lite töntig. Egentligen bara för att komma undan med frågan, har absolut inget bra svar på lager.
6. Vilken/vilka filmer kan du se om och om igen utan att någonsin bli less?
Notting Hill. Kan alla repliker, alla gester, allting, men det gör mig inget! Lika bra varje gång. Ser den när jag är på alla humör liksom.
7. Vilket föremål värderar du högst av alla du äger och varför?
Det brukade ju vara min Iphone dårå meneeeh...
8. Finns det något du gör regelbundet, men skäms för? I såna fall, vad?
Sjunger! Överallt, hela tiden. Eller nynnar. Och biter mig i läppen när jag talar med folk, det är sjukt löjligt och misstolkas alldeles för ofta. Försöker behärska denna ovana men ibland kryper det fram ändå.
9. Vilken vägskylt är din favorit?
Behöver jag ens säga mer?
10. Kolla ut genom närmsta fönster. Vad ser du? Beskriv gärna med ett poetiskt språk för effektens skull.
Svarta, spegelblanka rutor möter min blick när jag vrider på huvudet åt det gigantiska fönster som tar upp största delen av väggen. I en fjärran gatlyktas sken kan man skymta träd som vajar av en lätt kvällsbris, men annars anar man mest siluetterna av allt det jag nu bara vet finns där ute. //Djup som fan
11. Pest eller kolera: ligga 5 minuter i en kista fullproppad med kackerlackor, eller ligga 5 minutas i en kista fullproppad med sniglar?
Sniglar!! Föreställ er att ha en massa äckliga kackerlackor med deras vidriga läte (alltså fyfan, jag hör det där lätet av ben(?) som rör sig i huvudet nu) krälandes och sprattlandes överallt. Nej, usch, då tar jag hellre ett slemmigt bad bland långsamma sniglar, slemmigt men mättande liksom. Minus mättande, tänkte inte äta dem. Faktiskt.
-
Och nu är det ju tänkt att jag ska utmana 11 nya osv, men eftersom att de flesta jag känner redan blivit utmanade av någon annan lämnar jag det åt någon annan att hålla leken igång! Solly, solly.
-
Rubriklåt:
The longer the waiting... - Anna Ternheim

Leave a comment
By: Axel

Äsch, jag som ville ha roliga frågor!

2012-05-10 @ 17:44:12
URL: http://omvintern.blogg.se/
By: ludvig

Fan vad häftigt att jag fick mitt namn stavat med dubbelve. Dubbelw. Dubbelv. Det känns lyxigt.

2012-05-10 @ 20:55:47
URL: http://apelsinmord.blogg.se/



Name:
Remember me?

E-mail:

Got your own blog?:

Comment:

Trackback
RSS 2.0