I'm ready for a summer romance

Hejhopp. Jag saknar sommaren... Därför bjussar jag på ett par härliga sommarbilder från förra, eller möjligtvis förrförra året. Bra att jag har koll.
 


Om jag fick bestämma skulle jag nu befinna mig på en grön gräsmatta, barfota, och grässtråna skulle kittla mellan tårna. Jag skulle ha på mig en av dessa klänningar jag nu i tidig sommaranda införskaffat, och det skulle bara vara ljumma brisar som träffade ansiktet.

En rödvit-rutig piknickduk skulle där finnas, och på den, en korg med jordgubbar doppade i mjölkchoklad. Solen skulle stå högt på himmelen, och några moln skulle där inte finnas tal om. Temperaturen i luften skulle ligga på mellan 25 och 30 grader Celsius.
Problemen skulle blåsas bort med vinden, och bredvid mig på piknickfilten skulle någon ligga. Någon är snäll, rolig och snygg. Någon skulle spela gitarr och sjunga fint. 
Jag skulle ha blommor i håret och någon skulle ha vit t-shirt. Bilarna skulle inte höras här, istället skulle det enda ljudet, förutom någons vackra musik och våra glada skratt, vara svagt vågskalp från näraliggande hav, och måsarnas skri i luften. Och de omgivande trädens lövsus. 


En sådan dag vill jag ha i sommar. Det vore helt jävla underbart.
 


Leave a comment
By: Anonym

hoppas du får en sån dag... jag med..

2010-05-03 @ 19:34:23



Name:
Remember me?

E-mail:

Got your own blog?:

Comment:

Trackback
RSS 2.0