The dizzy dancing way you feel, as every fairy tale comes real

Vintervärld. Vacker och vit, kall och hård. Lyser, glittrar, tindrar. Men ändå. Obrydd på något vis. Otämjd. Någonstans mitt i virrvarret av solstrålar och snöklumpar, en sån där vän som alltid blir bra på bild. Kände för att släcka er bildtörst. Som jag ändå bara tar för given, på något vis.
.
Någon sa att jag skrev fint. Då blev jag glad. Jag skulle vilja skriva mer. Ofta. Få ner allt det där någonstans, allt som finns där inne. Kasta ner på papper och sortera, förstå lite bättre och kanske förverkliga en dag. En vackrare, fiktiv verklighet. Sanningsröra och hemliga budskap.
.
Rubriklåt (Hade inte reflekterat över att det fanns ett orginal till Håkans "Båda sidor", men den här artisten är fruktansvärt lyssningsvärd kan jag lova. Mys.):
Both sides, now- Joni Mitchell

Leave a comment



Name:
Remember me?

E-mail:

Got your own blog?:

Comment:

Trackback
RSS 2.0