Harry Potter, fest och arton år

Igår firade jag och Ellen att vi äntligen vandrat arton år på denna jord med en hejdundrandes maskeradfest. Temat var naturligtvis Harry P och det blev en så himlarns fin kväll så det kan ni inte ens ana. Här kommer i alla fall någon slags bildbomb för att typ summera så gott det går: 



Svåraste typsnittet att skriva kan jag lova! 



Ellen stod för den fyndigaste utklädnaden; hon var Kvicken. Jag körde på Bellatrix, kände att det återspeglade mitt mörka inre.  



Självklart delade vi in gästerna i Elevhem! Såhär kunde man vinna och förlora poäng. 





Félice kom som Xenophilius Lovegood, och hade dessutom gjort ett helt fabulöst Harry P-quiz som vi spelade.  



Ellen går ju i Bild-klassen, och utnyttjade sin konstnärliga sida när hon gjorde dessa fräsiga skyltar.



Sara var Ginny Weasley förstås.



Och Mimmi var Nyphadora Tonks! 



Henke va en Hottie McFottie-variant av Professor Qurriell i turban och linser.



Så mycket bra folk!! 



Rebecka va skitsnygg som alltid och konkurrerade med mig som Bellatrix. 



Inte riktigt hela gänget men nästan! 



Agnes och Kajsa var jättebra utklädda båda två, som Luna Lovegood och Rita Skeeter!

 


Siri var Harry Himself.





Anni var Viktor Krum och hade bästa trollstaven som hon gjort själv!

 
Hur som helst hade jag roligaste kvällen ever, och idag är det ju min födelsedag så firandet har fortsatt för fulla muggar! Välkommen till vuxenlivet Emma. Tack tack, det känns fett måste jag säga.

Leave a comment
By: Felicias mode

Vad härligt med Harry Potter tema! :)

Svar: Haha jaa, det var kul! :D
somekindofpeace.blogg.se

2013-10-07 @ 00:47:54
URL: http://feliciahblogg.webblogg.se
By: Jenny

omg det verkar vara sjukt kul! Och värsta bra ordnat med alla detaljer. Och kvicken, en sån idé :D

Svar: Haha ja, det var det! Tack, vi kämpade hårt med dem kan jag lova! Haha eller hur, helt fantastiskt :D
somekindofpeace.blogg.se

2013-10-07 @ 16:03:12
URL: http://cestjenny.blogg.se/blogg



Name:
Remember me?

E-mail:

Got your own blog?:

Comment:

Trackback
RSS 2.0