The drugs don't work

Vettefan vad jag ska blogga om nu alltså.

Kvällen blev rätt händelselös men ändå ganska chill. Planen på att ta med kameran och smygfota mina vänner gick i stöpet. Jag glömde kameran.

Natten är en galet härlig tid på dygnet. Man känner sig extremt fri och fullkomligt lugn på nätterna, för man vet att ingen har några krav på en just då. Alla förväntar sig att man inte ska göra något annat än att sova. Så om man istället väljer att sitta uppe och skriva, rita, läsa, lyssna på musik, städa (för det är vad rebecka roar sig med på nätterna, stackars sate) eller vad som helst, så är det ingen som klagar på att man inte gör det man ska. För ingen vet.

Man kan sitta på en och samma stol i flera timmar och ingen kommer att störa dig, ingen kommer att klaga. Bara vetskapen om detta gör natten till den bästa tiden på dygnet. Även om man väljer att sova.

Och det tror jag att jag väljer att göra nu, för imorgon blir det tidigt morgon. Morsdag nivet.

Leave a comment



Name:
Remember me?

E-mail:

Got your own blog?:

Comment:

Trackback
RSS 2.0