Dit människor får gå precis när dom har lust



Talar du med mig, eller talar du med en... UGGLA!? Jag och Rasmus sitter på KafeStation och försöker plugga matte, dock tog vi ett litet break nu för att blogga och facebooka och ta snyggsnygga bilder.

Nu måste vi allvarligt återgå till böckerna annars är åtminstone jag körd på provet imorgon...

Vet ni en sak? Sms-språket är riktigt jävla genomskinligt. Om man följer strömmen med smsandet (jag blir knäpp på folk som inte gör det, varning för misstolkningar liksom!), så är det så galet uppenbart när man säger en sak men menar ngt annat. Ett klassiskt exempel:
"Vad gör du?"
"Inget speciellt, själv?"
"Inget särskilt, är ensam och har tråkigt... "

Översättning: Kan vi vara med varandra?

Alla vet det. Så sluta fjanta folks och säg vad ni menar!

Jag syftar inte på någon speciell förresten, detta är bara något som är väldigt vanligt.

Det är för mycket snö för att det ska vara okej. Ska skriva ett wainigt brev till kommunen om bristen på plogning.

Leave a comment



Name:
Remember me?

E-mail:

Got your own blog?:

Comment:

Trackback
RSS 2.0