I'm down on my mind, I'm building a sill to slow down the time

Det kliar i fingrarna efter ett nattartat blogginlägg. Fann omedveten bild av mig själv på min mobil och får lust att behålla luggen trots allt. Ångest och dåliga hårdagar. Spenderade kvällen precis sådär juligt som det förväntas med tomteluva och paketinslagning och lack som brändes på fingrarna. Tända ljus och stulen knäck och hela ansiktet försvinner i tekoppen. Nog ska jag väl ta mig upp imorgon också och vad gör man egentligen på en julavslutning? Snart är det lov och då blir nätterna mina igen och jag ska hålla dem hårt i handen och finna ärliga ögonpar där ljuset tar vid. Tvinga gitarren i bättre händer och sova tills mörkret ligger över oss på nytt. Göra precis allt det där som tonåringar borde och föräldrar föraktar.
-
Rubriklåt:
Woods- Bon Iver

Leave a comment



Name:
Remember me?

E-mail:

Got your own blog?:

Comment:

Trackback
RSS 2.0