Men jag behöver dig, kom hit och rör om, jag behöver något att skriva om

Nattproduktiv som få. Iklädd tomteluva och lurig blick, har jag suttit och rimmat inatt. Stoltserar nu med att vara 100 % klar med mina julklappar. Det ligger en halvsovandes flicka på min säng och jag hittade cashewnötter i skafferiet. Lovet kickar igång med en lovande start. Nynna på dåliga låtar och varför sitter alla låttexter där?
-
Känslan av rena lakan blir en intressant kontrast till resten av bombnedslaget jag lever i. Lukten av levande ljus blandas med salt och tvättmedel och hårspray. Vill ha något poetiskt att referera till, något djupt att viska om. Jag vill ha en egen brevuggla och skriva brev för hand. Jag vill bo vackert. Jag vill måla något på min vägg och känna att jag sugs in i en annan värld. Ungefär så, bara. Mitt huvud anpassar sig efter klockan och textrader skriker sanningar i skallen på mig. Det är väl precis som de sa att det skulle bli.
-
Rubriklåt ( Och om bara dansarna kunde sluta göra snygga danser till fåniga låtar som sätter sig på hjärnbarken och precis som hon förutspådde lyssnade jag igen. ) :
Jag saknar dig mindre och mindre- Melissa Horn

Leave a comment



Name:
Remember me?

E-mail:

Got your own blog?:

Comment:

Trackback
RSS 2.0