I've seen the signs, I watch you as you pull yourself away from me

Alltså. Jaha. Texten blev liten. Jätteliten. Och aa, jag gjorde en lista. Till. Jävla beroendeframkallande saker. Tänkte att min blogg var fasligt nära att ta en lite för mörk vändning, så här kommer lite sol. Lägligt. Tycker synd om er som har så lite att göra (Eller avundas kanske) att ni faktiskt orkar läsa den.


Visste du…

att jag vill ha – En egen lägenhet.

att min senaste kyss var- Ofrivillig.

att jag lyssnar mest på – Spotifyreklam.

att jag pratar – … Pratar…? Pratar… Att jag pratar! Jajamen. Jaaag… Pratar.

 

att jag inte gillar – Gåshud på benen.
att kärlek är – Svårfångad.
att jag gillar att – Stirra på folk så de känner sig obekväma.
att jag alltid kommer att – Uppskatta att ha roligt.
att sist jag grät var – Rätt längesen. Tror jag.
att min mobiltelefon är – Min bästa vän.
att när jag vaknar på morgonen – Är jag fulast på dygnet.
att innan jag går och lägger mig – Går tiden fånigt fort.
att idag har jag - Inte gjort mycket minnesvärt alls. När du säger det så fick jag en stark känsla av att ha glömt en kofta nånstans idag. Värt.
att jag just nu tänker på – Att den här frågan alltid får mig ur balans.
att i kväll ska jag – Försöka vara duktig och ta tag i liv1. Läs: Skolan. Ständig plan.
att i morgon kommer jag – Förhoppningsvis inte vara så sjuk som det känns som att jag kommer att bli.

att jag hoppas – På alldeles för mycket jämt.

 

Har du:
Någon som förstår dig? Finns många som alla förstår olika delar av mig.
Någon som du saknar? Jämt och ständigt.
Någon som du hatar? Jag tror inte på hat. Finns nått fint med det mesta.
Vem kramade dig senast? Félice… Tror jag. Nej, Karin kanske. Hm. Gollum.
Vem pussade dig senast? Pussa hit och pussa dit va. Killbaciller.
Vem ringde dig senast? Någon från hemmet. Mor eller far, alltså.
Vem ringde du senast? Félice, men inte svarade hon inte. Rebecka innan det, och hon svarade: Inte. VARFÖR HAR NI MOBILER ENS? *Andas*.
Vem var hemma hos dig senast? Skum fråga. Av mina vänner? Jessica.
Vem var du hemma hos senast? Mig själv. HÖHÖ. Åh, vad tråkigt.
Har du några kärleksproblem? Kärleken är roten till allt ont. Cutcutcut.
Har du pratat med någon idag? Talar helst inte med någon. Andra människor stör mig. Viskar i örrrrat på främlingar istället. Jag ska ju bli läskig.
Har du gråtit idag? Som fan alltså. SOM FAN.
Har du skrattat idag? Som fan alltså. SOM FAN.

Jag:
Är singel? Som fa… Nej, okej, jag ska sluta. SOM FAN.
Svär ofta? *Skrattar*
Skulle kunna ha pyjamas på dig i skolan? Negligé är mer min grej.  (Reflektera över dysse-frågan.)
Skrattar åt dina egna skämt? Till och med när jag smsar. ( Dysse, dysse, dysse… )
Skulle göra plastikoperation om det var ofarligt och gratis? Operera bort skiten bara. Poff.

Har du:
Syskon? Fler än jag kan räkna. Fast egentligen bara två.
Jobb? Du kan ha ett jobb.
För många vänner? Lätt. Lämna mig ifred liksom, varför tror ni att jag vill va med er ens? Walla.
Rymt hemifrån? Faktiskt. Det ägde. Livet är en film.
Färgat håret? Trodde ni att jag va sån där brunett på riktigt va? Pyttsan.
Bra självförtroende? I vissa sammanhang. I vissa sällskap.
Sagt "jag älskar dig" till någon? Till min spegelbild. Varje morgon. Det stod att man skulle det i en tidning. Funkar: Asbra.
Gjort något olagligt? Mammas flicka ju.
Somnat i skolan? Mest skolat i sömnen.
brutit ett ben? Livet nekar mig ständigt denna upplevelse!
Tappat bort mig i min hemstad? Bara i skogen. Annars skulle jag våga påstå att mitt lokalsinne är helt ok.
Sett en fallande stjärna och önskat? Jag tror att det var ett flygplan…

Gjort något som jag lovat mig själv att inte göra? Inkonsekvent är mitt andranamn.

 

Smugit ut utan lov? Like a ninja. (Förlåt mor <3 )
En hemlighet som ingen annan vet? Jag är magiskt hemlighetsfull säg.
Sovit en hel dag? Den här listan börjar bli ointressant…
Somnat gråtande? Nä.
Hånglat med två personer eller mer på en kväll? Haha, läste ”samtidigt”. *Trött*. Meeeneeeh annars gåre ju inte en kväll utan minst fyra ju. Och de kallar mig player. Pff.
Blivit generad inför folk? Motfråga: Blir man nånsin generad ensam?
Varit kär i någon utan att säga det till personen? Tvek.
Ätit musslor? Si, si. Till skillnad från många andra gillar jag faktiskt sånt.
Varit på en festival? Men ja. Gud.
Haft ett förhållande i under en månad? Lågstadiet<333333
Blivit kallad player? Som sagt, dårå.
Färgat ditt hår svart? Tror inte det funkar med min image. Oooom ni fattar vad jag menar.

Vad:
Längtar du till mest just nu? Kaffe. Sängen. Ledigheten. Människor. Sommar.
Ska du göra i helgen? Supah å röka å strula å sånt som alla i min ålder gör för de säger alla vuxna.
Har du för kläder på dig? Körde naturell idag, det är så varmt och mysigt på min skola.
Gjorde du igår? Insåg att det var söndag liksom. Tyvärr.
Åt du senast? DET UNDRAR JAG OCKSÅ. När får man mat egentligen? *Svälter*
Ska du göra i sommar? Leva!
Har du för mobil? Iphone 4 (Like you didn’t know.)

Vad köpte du senast? Alltså… Jag minns inte. Slutat konsumera. Nej. Lögn. JO. En jacka! Den äger. Och knark, såklart. Baförattliksomtypba.


Rubriklåt:

Breaking my heart again-Aqualung


Leave a comment



Name:
Remember me?

E-mail:

Got your own blog?:

Comment:

Trackback
RSS 2.0