I could have been someone, well so could anyone, you took my dreams from me when I first found you

Snart. Snart ska jag fota snön, fota snötyngda granar och dansande snöflingor och lyckliga miner. Tills dess rensar jag desperat arkivet efter ovisade bilder. Baraföratt.
.
Fredag. Utanför springer stormande vindar förbi, kylan smyger tyst in i springor och vrår. Somna inte nu. Hetsiga politiska diskussioner, jag vet inte vad jag tycker. Åsikter. Dansa då. Ta mod till dig och sätt dig bara. Det ska nog gå, ser du. Musiken kan rädda oss nu, skjutsa oss på en våg av vilja och sanning. Ryggsäckar på långt håll och alla ryggar såg likadana ut. Imorgon kan vi sova ut. Jag tror att jag hörde ett leende i örat innan jag gick.
.
Vet att ni älskar min kryptiska vändning på bloggen osvosv. Det är bara för att jag blir så inspirerad av livet och vädret och känslan och kylan och inbördeskriget i huvudet och allt det där. Det är bara för att jag nog är lite av en sån där som gillar att hitta på och göra om och föreställa mig och tro. För att jag gillar tanken på att allt kan bli vackert en dag. För att det är ganska värdelöst att blogga om skolarbete och glasbitar i fötterna.
.
Rubriklåt(Igår frågade någon vilken min favorit-jullåt var, svarade "Mer jul" men insåg att nej, det är nog denna!):
Fairytale of New York- The pogues feat Kirsty MacColl

Leave a comment
By: Axel

Fantastisk jävla låt. Har du hört Umeås stoltheter sjunga den?



http://www.youtube.com/watch?v=KlF8utEEfYE



(göreba)

2011-12-09 @ 14:21:52
URL: http://omvintern.blogg.se/



Name:
Remember me?

E-mail:

Got your own blog?:

Comment:

Trackback
RSS 2.0