Part I


Januari - En enda lång hejdåkram, ett extra långt jullov och en hejdlös mängd flyttkartonger. Dagar i snö och kvällar i fönster, en långväga flytt och ett stopp på vägen för en vecka i Thailand. Ett hejdåparty med mer drama än någon kunnat ana, tio sköna dagar i värmen och sen låg jag plötsligt på ett hotellrum i Kina omringad av tio resväskor och ett nytt liv som väntade. 
 
 
Februari - Och så blev det Februari och ett nytt hus, en ny skola och nya vänner uppenbarade sig. Johanna och Franziska fyllde år och dessa galna kalas var bara början på en hel rad av vilda helger jag fick uppleva på andra sidan jorden. Språkkaos och saknad i ett, jag visste nog inte alls vad jag skulle tycka och tänker jag tillbaka minns jag mest Februari som ett disigt moln av förvirring. 
 
 
Mars - Med mars kom värmen och vårens första lediga eftermiddagar spenderade vi barbenta i parker nere vid älven med Pizza Hut-kartonger och skratt. Jag och lillebror tog ledigt en onsdag från vardagsdramatiken och åkte till Shanghai med mamma över dagen, för lite shopping och sightseeing. Solli styrde hemmafest i hans farbrors tomma lägenhet som hade fantastisk utsikt och marmorgolv, Kent släppte singeln 999 och vi hängde på Starbucks nästan varje dag. 
 

Leave a comment



Name:
Remember me?

E-mail:

Got your own blog?:

Comment:

Trackback
RSS 2.0