Q/A

Jamen då kör vi, här kommer alla frågorna (och svaren) på en och samma gång. I fel ordning, men lev med det.

-

Hur vill du att nästa sommar ska bli?

Åh, nästa sommar ska bli bäst, är min plan. Jag vill åka på festivaler och bo i tält och somna under en bänk, skrika mig hes framför en scen och bli mosad mot ett stängsel. Jag vill åka utomlands och dansa tills solen går upp, bada naken i röda solnedgångar och träffa nya människor. Jag vill spendera soliga dagar i en grön park med vänner, mat och skvaller, köpa massvis med kaffe och bada fötterna i en iskall umeälv, tågluffa genom Europa och gå vilse i en främmande stad. Jag vill stanna i sängen mornar regnet slår mot fönstret och äta pannkaksfrukost under täcket med någon som ännu inte har ett namn, jag vill ta en spontanbuss till en annan del av Sverige och inte veta var det slutar, festa som vi aldrig festat förr och glömma bort allt som har med skola, allvar och framtiden att göra. Skulle utöver det gärna ha ett bra och trevligt och roligt och välbetalt sommarjobb, faktiskt. 

-

Planer efter studenten?

Oj, ingen aning. Jag vill för mycket. Flytta, stanna, jobba, plugga. På lång sikt hade jag väl tänkt plugga vidare till något roligt någonstans långt härifrån någon gång. Men än känns det som en evighet tills dess.

-

Av vilken anledning flyttade din familj till kina och hur länge ska de bo där?

De flyttade på grund av min far och ett jobberbjudande han inte ville tacka nej till (plus spännande, äventyr, woopwoop osv) och som det ser ut nu är det väl inte helt spikat när de kommer hem!

-

Byt utseende med vem som helst i hela världen(för alltid? för en dag? VÄLJ SJÄLV UNDER HUR LÅNG TID)- Vem skulle du byta med och hur länge?

Hm... Alltså, jag tror inte jag skulle kunna säga en person som ba DEN vill jag se ut som förevigt, eftersom ingen är perfekt blabla, men dessa b-rudar är väldans fina: 

-

Ditt bästa konsertminne genom tiderna?

Humdidum. Bon Iver är ju såattsäga det mest "betydande band" jag sett live, men det var nog ej bästa konserten rent live-mässigt. Bäst live-känslan var typ på Laakso+Krunegård för alla var lika nördigt kära i texterna och musiken som jag, men en av de roligaste, svettigaste och galnaste var Håkan Hellström på Umeå Open för nått år sen. Har så sinnessjukt många bra konsertminnen, ni anar ej!

-

vilket är det vackraste ordet du vet?

Det beror väl på om man syftar på innebörd eller liksom, hur det låter. Svårt att hitta något specifikt ord, tror mer på hela meningar. Eller om man har nått sånt där internt, kanske. 

-

hur är din syn på livet?? alltså mening/syfte/utopi/whatever?

Life sucks, then you die. Nä, skoja. Tror ej på det där med mening och syfte riktigt, tror snarare på att göra det bästa utav det och sluta klaga så jävla mycket. Carpa, osv.

-

är katter najs eller??

OM de är!! Katter är fan life

-

Hur är det att gå IB och midgård egentligen? verkar ju bara va massa plugg hela tiden...

Det är som att långsamt, långsamt grillas över en öppen eld. Eller något mindre dramatiskt men lika drygt.

-

Är det sant att din storebror är bäst på alla sätt?

Tvek! Listan kan göras lång med argument som bevisar motsatsen:)))

-

Är det sant att din storebror lurade en massa asiater att han var spiderman när han var full?

Det är dessvärre sant. Är dock ganska säker på att han inte lurade särskilt många egentligen. 

-

finns det nån speciell person du gillar lite extra??

Lol, föredrar att ej fundera för mycket över sånt där, enklast så! Ni vet, låt tankarna styra vad hjärtat känner, osvosv. Men ja, är singel och sånt va, om det är så du tänker, så call me maybe;););)

-

Skulle du hellre ge bort våran kruka till en behövande eller knyta fast en tepåse runt en av dina tänder och ha den där i en vecka?

Förlåt Mimmi, men krukan skulle få gå då alltså... Skulle slåss för mitt liv för att få behålla den först, dock! 

-

Om din familj bor i Kina, var bor du nu? Och vilka består din familj, som bor i Kina, av?

Ah, China. Nej men jag bor faktiskt hos min farmor och hennes man för närvarande, och det fungerar rätt bra! De som bor i Kina är mina päron och lillebror. Har förvisso även en storebror, men han bor i Stockholm. Och en katt, som bor hos grannarna just nu. Det ni. 


Leave a comment
By: Det vet du

Hallå? Hallå! HALLÅ!!! Var är min fråga då om jag får fråga? Och svaret på DEN????

Svar: Hah, vissa frågor kräver inga svar!
somekindofpeace.blogg.se

2012-12-18 @ 17:42:59
By: Mormor Monika

Och en galen mormor som bor i Småland, men som älskar dig Emma!

Svar: Haha, det är ej att förglömma, älskar dig också mormor!
somekindofpeace.blogg.se

2012-12-18 @ 22:59:26
By: amanda

den där sommarplanen tänkte jag sno från dig. låter helt underbart. speciellt underbart kanske, snöiga vinterdagar som dessa... :)

Svar: Gör så! Haha, kan bara instämma, men snart är det sommar igen får man hoppas!
somekindofpeace.blogg.se

2012-12-18 @ 23:11:13
URL: http://aal.blogg.se
By: CELLIS

Alltså åh du svarade ju på min fråga med de tre som jag listar högst på min SNYGGASTE WONDER WOMEN I LIVET-lista. BRA SMAK, helt enkelt. Och great minds think alike osv.

Svar: Haha, de är ju onekligen väldigt vackra kvinnor må jag säga! Jamen eller hur va.
somekindofpeace.blogg.se

2012-12-18 @ 23:19:37
URL: http://celinavidlyktstolpen.blogg.se



Name:
Remember me?

E-mail:

Got your own blog?:

Comment:

Trackback
RSS 2.0