White lips, pale face, breathing in snowflakes

 
Godkväll. Jag rymde från skolböckerna ikväll, och tog en buss i den iskalla natten till fel sida älven, tills jag inte kunde gatunamnen längre. Massa te, prat och trevligheter och precis sånt man behöver för att göra veckorna lite lättare att uthärda. 
-
Imorse när jag cyklade genom höga snövallar och över knöliga isbanor, såg jag en man och hans dotter framför mig på vägen. Flickan var max fem år gammal, och mannen var stressad i kostym och cykelhjälm. Flickan kämpade genom snön med sin lilla cykel och föll gång på gång. Hennes pappa gormade och skrek, "Jag kommer försent om du inte skyndar dig!". Genom mina hörlurar hörde jag en svag flickröst som pep "Men pappa, jag kan inte cykla här, det gör ont när jag faller...", varpå pappan irriterad klev av sin egen cykel, gick tillbaka med frustrerade steg, lyfte flickans cykel i ena handen och flickan själv i den andra, ställde henne på fötterna och sa åt henne att börja springa. Under tiden låste han fast hennes cykel i en stolpe. Jag cyklade om den lilla flickan där hon tultade fram efter bästa förmåga, klumpig i stora vinterskor och bylsig overall, i snö som räckte henne till knäna. Bakom henne kom pappan ifatt på hans stora cykel, arg som ett bi över sin dotters oförmåga att cykla. Vissa människor borde inte få bli föräldrar. 
-
Rubriklåt: 
The A team - Ed Sheeran

Leave a comment
By: ludvig

ojojoj nej usch!! det är i såna där stunder som man verkligen vill ingripa och hjälpa till men man vet inte hur man ska agera. aj så hemskt

Svar: Men eller hur! Jag blev så himla arg bara, så orättvist...
somekindofpeace.blogg.se

2012-12-04 @ 23:28:11
URL: http://apelsinmord.blogg.se



Name:
Remember me?

E-mail:

Got your own blog?:

Comment:

Trackback
RSS 2.0