Tillbaks till där jag kom ifrån, Tillbaks till nånting jag förstår

Sista dagen i Ningbo idag. Ungefär såhär såg jag ut de sista dagarna på Midgård i vintras, precis innan jag flyttade: Och den här, för några veckor sedan, på ett Subway i Shanghai: 
 
Med andra ord, rätt lik mig till det yttre. Fast innuti, det vet jag inte. Och på så många sätt ska det bli underbart att äntligen komma hem, där allting är tryggt och lugnt. Till alla fina människor, kalla promenader, chokladbollar och cyklar. Men jag önskar bara att man slapp säga Hejdå. De flesta har redan åkt nu, eller åker de idag, eller i veckan. Bara ett par avsked kvar, kanske de svåraste, sedan bilen som tar oss till flyget som tar oss till flyget som tar oss till flyget som tar oss till Umeås gröna gräsmattor och kyliga temperaturer. Och sedan, en sommar som jag sent tänker glömma. Sådeså. Nu kör vi, Sverige, here I fuckin' come! 
-
Att sakna borde vara förbjudet. 
-
Rubriklåt:
På promenaden- Markus Krunegård
 
 
 

Leave a comment



Name:
Remember me?

E-mail:

Got your own blog?:

Comment:

Trackback
RSS 2.0