It's just a memory in your mind

 
En brusig instagramviskning om livets mysigaste bokhylla. Läs inte allt för noga på de övre boktitlarna bara, de representerar nämligen inte mitt eget bokförråd. Personligen har jag en tendens att hellre låna till mig böcker än att faktiskt köpa dem, av både ekonomiska, miljömedvetna och nostalgiska skäl. Det finns en viss charm i sönderbläddrade sidor, vikta hundöron och okänd historia. Biblioteket och barndomsminnen, en soffpöl och helst låna samma böcker varje gång. Den här mamma, snälla den här! Men den har vi ju redan läst gumman... Jamen bara en gång till? 
 
I dessa dagar har jag dock mest tid för kurslitteraturens oändliga listor. Tur att även lärare ibland begåvas med hyfsad känsla för böcker och ikväll kryper jag upp i kuddhörnet med Disgrace i handen och Nick Drake sprakandes i högtalarna. Värre pluggkväll kunde man ju faktiskt ha. 
-
Rubriklåt: 
Family values - Johnossi

Leave a comment
By: amanda

gillar verkligen din nya design + bild!!

Svar: Tack Amanda, vad kul!
somekindofpeace.blogg.se

2012-11-19 @ 21:31:05
URL: http://aal.blogg.se
By: Mamsen

Fint det blev med ljusslingan. Saknar "Kazans stjärna" i hyllan...och "Knacka på":) Bibliotek=bäst

Svar: Haha, jag stod faktiskt och höll i "Knacka på" igår när jag var på bokcaféet!
somekindofpeace.blogg.se

2012-11-20 @ 08:04:03
URL: http://livetiningbo.blogg.se
By: cellis

Åh du underbara människa, jag har också den sortens koppling till biblioteket. Alltför många dagar med absurt tunga väskor fulla med högar av böcker som ändå kommer lämnas tillbaka alldeles för snart. Lånade hem en trave böcker härom dagen, bara sisådär 4-5-6... Okej då, 9 stycken. Är du också så, att musik köpt på Itunes inte alls känns lika bra som att köpa en cd eller LP att hålla i handen?

Svar: Åh, precis så Celina! Mina önskelistor är alltid fullproppade med cd-skivor av alla dess slag, spelar ingen roll hur många gånger jag redan hört dem eller hur mycket jag kan lyssna på dem på spotify. Jag vill bara ha den, i handen.
somekindofpeace.blogg.se

2012-11-20 @ 10:22:59



Name:
Remember me?

E-mail:

Got your own blog?:

Comment:

Trackback
RSS 2.0