Låt tankarna styra vad hjärtat känner, det är så att bli vuxen och bara vara vänner

 
Det där med att fota det man ritat, det går nästan inte. Det ger bara inte rättvisa åt skuggningar, linjer och detaljer. Men något liknande det där, har jag roat mig med i afton. Ja, hela eftermiddagen också nästan. Det är få saker som får mig att förlora tidsuppfattningen lika totalt som när jag gör ett porträtt. Förvånat märker jag då och då hur skivan som spelas i högtalarna tar slut, och ser att jag tappat bort ännu en halvtimme, eller kanske en hel timme ibland. Men som sagt, att fota bilden får mig att om och om igen lägga märke till fler detaljer som kan ändras, förbättras, tas bort, läggas till. På så sätt är det bra, hade jag nöjt mig med teckningen första gången mobilen åkt fram, hade den varit betydligt sämre. Fast jag vet ändå inte ens om det syns vem det skulle ha föreställt innan andras ansiktsdrag spelade in på ett hörn.
-
Och så var onsdagen förbi i ett nafs. Sötsugen bortom alla gränser, vilket händer mer sällan nu, och ensam utan att riktigt veta om jag verkligen vill ha sällskap eller bara få vara. Har svårt att greppa vad jag egentligen känner ikväll. 
-
Åh, och för övrigt, så fyller min kära mor år idag! Har inte direkt kunnat ge henne någon grattiskram då hon så olämpligt bor på andra sidan planeten, men en hälsning i cyberrymden är väl det minsta jag kan erbjuda. Jag älskar och saknar dig mamma, grattis på födelsedagen!
-
Rubriklåt: 
 Se på mig nu, vad tycker du? - Markus Krunegård

Leave a comment
By: mahieuuu

Men GUUU! Har också känt precis så precis idag!! Har typ velat bjuda hem hela jorden till mig och ba "nu bakar vi bitchez" fast samtidigt har jag tänkt att det skulle kännas hur jobbigt som helst att ha sällskap och allt jag bara vill är att sitta själv på mitt rum och läsa! Sååå; same feelings sistaah. Vi borde kanske ha hängt ikväll...?

Svar: Haha, exakt så Karin! Vi borde definitivt ha hängt alltså.
somekindofpeace.blogg.se

2012-11-21 @ 23:19:41
URL: http://sanningsdan.blogg.se
By: Mamma Mu

Tack älsklingsgumman och DETSAMMA!! Men nu är det bara tre veckor tills vi ses igen, längtar längtar. Kram!

2012-11-22 @ 06:34:06
URL: http://livetiningbo.blogg.se
By: Mormor Monika

Grymt fin teckning! Även mormödrar ligger vakna nästan hela nätterna. Snarkande partner kan vara jobbig, men utan vill jag inte vara!

Svar: Tack mormor! Haha, det kan jag tänka mig, men alternativet är nog värre ändå.
somekindofpeace.blogg.se

2012-11-23 @ 17:35:34



Name:
Remember me?

E-mail:

Got your own blog?:

Comment:

Trackback
RSS 2.0