När jag är med dig blir min röst så gäll

 
Tempeltider en fredagseftermiddag för inte ens en vecka sen och hur det där med tid fungerar har jag tappat greppet om för längesedan. Fint och exotiskt och annorlunda, ett levande munktempel med kanske hundratals av män som lever ett annat sorts liv. 
-
Idag torsdag och nästan-ingen-skola-alls men en lång och trevlig eftermiddag på staden med den ena vännen efter den andra. Kaféprat och ett försök att glömma bort alla måsten för en stund. Cykla hem i iskallt mörker och en gångstil jag sett förr, prata tills andedräkternas kyla gör oss påminda om bortdomnade fötter och middagar som väntar. Hemma nu under täckets värme och om mina organ någonsin tinar igen är det ett under. Tagga helgen nu, dör. Det kommer äga.  
-
 
Rubriklåt (Ibland är det som att hela mitt liv finns samlat på en och samma skiva): 
Får jag - Säkert!

Leave a comment



Name:
Remember me?

E-mail:

Got your own blog?:

Comment:

Trackback
RSS 2.0