When the world was brighter, before we learned to dim it down

 
 
 
 
Lite bilder från gårdagens lördag i en bagarstuga med släkt och bröd och böcker och regn och mat. En mysig tradition nu och plötsligt blev hösten så definitiv. Hittade en oförklarlig snöhög på staden igårnatt och så var allt som förut igen. Jag vet inte ens om det är bra eller dåligt, den här ständiga deja vú-känslan som bor i mig. 
 
-
Tonårstankar. Ville bo i en röd klänning och dansa med en främling på ett tak ovan stadens alla ljus. Ville flyga på ett känslofyllt moln över älven och skrika ut alla bra textrader mina hörlurar ständigt matade mig medKan det bli okej att vara klyschig och låtsaspoet igen? Hon suckade och önskade att världen inte plötsligt blivit så pretto-pessimistisk. Är det här vad de menar när de pratar om att växa upp, funderade hon, och lade band på allt det där de trodde att hon bara låtsades vara när det egentligen var allt hon någonsin varit. 
-
Rubriklåt: 
Homesick- Sleeping at last
 

Leave a comment
By: Cellis

De där två småtottarna hade jag i simskola förra terminen, minsann!c

Svar: Minsann, det är mina små kusintottar serru!
somekindofpeace.blogg.se

2012-10-14 @ 22:47:57
URL: http://chestcagedhummingbird.blogg.se
By: Mammis

Jättefina bilder, höstlängtan från sommar-Kina! Snart är du här och får äntligen dansa lite igen, röd klänning väntar på dig.

Svar: Tack! Jaaa, då ska jag dansa igen!
somekindofpeace.blogg.se

2012-10-15 @ 09:39:37
By: amanda

så himla söta tjejer och jättefina bilder :)
verkar vara en härlig tradition!

Svar: Tacktack! Det kan du tro, väldigt mysigt! :)
somekindofpeace.blogg.se

2012-10-15 @ 11:01:38
URL: http://aal.blogg.se
By: Emma

Jag kan meddela att dom hade en skidtävling där under dagen! Därav den oförklarliga snöhögen!

Svar: Där man ser! Misstänkte något sådant eftersom det var lite hopp och sådan som skymtade under snön... Men det var ändå fräsigt.
somekindofpeace.blogg.se

2012-10-15 @ 11:11:46
URL: http://emmaostin.wordpress.com



Name:
Remember me?

E-mail:

Got your own blog?:

Comment:

Trackback
RSS 2.0