Stockholm



Torsdagshej från huvudstaden! Idag har jag vandrat runt på södermalm för mig själv och utforskat fina second hand-affärer i flera timmar. Med lätta steg har jag studsat runt på resterna av gårdagens eufori, men exakt hur bra det var att se Mumford and Sons kräver faktiskt ett alldeles eget inlägg. 



När klockan närmade sig eftermiddag och jag insåg att jag knappt ätit något under hela dagen tog jag tunnelbanan till Hornstull för att besöka kafé Vurma. Enligt en av mina favoritbloggar skulle detta ställe nämligen vara värt ett besök, och jag blev icket besviken. Supergoda mackor, jättecharmig inredning och intressanta människor i alla hörn. Med bra läsning (en Gaffa-intervju med Håkan) och ett anteckningsblock att skriva i satt jag där i ett par timmar och hällde i mig oräkneliga koppar koffein. 
-
På hemvägen hamnade jag mitt i en megasvärm av måsar och egentligen är ju det rätt äckliga fåglar men just där och då var det så soligt och mitt humör var så glatt att jag tyckte de var fina fotoobjekt:

 
 
 

Leave a comment
By: Mamma Mu

Stumpis - det bor nog en liten kulturvetare i dig i alla fall. Stockholmslängtan!

Svar: Kulturvetaren i mig är större än du tror, kära mor!
somekindofpeace.blogg.se

2013-04-12 @ 02:57:56
URL: http://livetiningbo.blogg.se



Name:
Remember me?

E-mail:

Got your own blog?:

Comment:

Trackback
RSS 2.0