London, dag 1

Nu är jag tillbaka på svensk mark igen efter tolv fabulösa dygn i London. Vi har gjort allt och lite till och jag har fotat upp hela minneskortets kapacitet. För att få någon som helst ordning så tänkte jag börja med första dagen, när vi först kom dit. 



Väl incheckade på vårt hostel kring Russel Square var vi vrålhungriga på lunch, så vi lokaliserade snabbt närmsta Pret a Manger (världens bästa snabbmatskedja) och käkade sallad (jag) och trekantsmacka (du). 



Sedan utforskade vi området! Det var över trettio grader varmt första dan så vi höll på att svettas ihjäl. 



Trots värmen vandrade vi hela vägen ner till Oxford street och Piccadilly circus. 



Tog skydd från hettan inne på Urban Outfitters och kom ut lite fattigare. Vi undersökte också den fabulösa jätteleksaksaffären Hamley's och tänkte att där skulle man kunna jobba.



Här bestämde vi oss för att bo nästa gång vi åker till London. Helst i tornet. 



När klockan närmade sig sen eftermiddag köpte vi rotfruktschips (så himla gott!!), färska bär och frukt och satte oss i St: James park för att vila lite.



Jag hade köpt nya solglajjer.

 
Den natten sov vi fruktansvärt dåligt pga dödsvarmt och ingen aircondition, men det blev bättre sen! Hur som haver var det en bra början på en ännu bättre resa. Fortsättning följer osv.

Leave a comment



Name:
Remember me?

E-mail:

Got your own blog?:

Comment:

Trackback
RSS 2.0