London, dag 2 (part I)



Dagen efter att vi kommit till London tog vi oss ut i förorten för att se The making of Harry Potter - Studio tour. Bara ett par dagar innan hade jag kommit på att man kanske borde förbeställa biljetter, och det var väldigt nära att vi inte fick några alls! 
 


Redan i shoppen innan entrén började jag fota hejdlöst (allting var ju megacoolt!!) så jag fick lov att dela upp det här inlägget i två.



Första anhalt: The great hall! Uppbyggd exakt som i filmen, med samma byggstenar som skådespelarna vandrat runt på. 



Ljuset förändrades hela tiden, eftersom de använde samma belysning som under filminspelningarna, och det gjorde min vitbalans rätt förvirrad. 



Den här kaminen, som står i mitten av Harry Potters sovsal, användes även under inspelningen av Chocolat, en annan av mina favoritfilmer. Blev hyperexalterad när jag insåg att Johnny Depp har petat på den. 



Trollstavarna, varenda en designad utifrån dess ägares karaktär. "The wand chooses the wizard, Mr. Potter"



Gryffindor's common room



Bakom galler låg dröser av rekvisita från filmerna, stapplat på rangliga hyllor likt Bellatrix valv på Gringott's. 



Ville sno med mig ett sånt här hem och låtsas att det var mitt, men det var gömt bakom glas. 




Fordonen var placerade utomhus på en liten innergård.
 
 
Såhär glada var vi efter halva touren. Jag skuttade runt som ett barn på julafton mest hela tiden, och pratade med varenda ung och trevlig expert som jobbade där. Vilket himla drömyrke, att få nörda ner sig totalt och få betalt för det! 
-
 

Leave a comment
By: Jenny

Wow!! Detta var inte lite häftigt, gud vad jag vill dit. Grymt roligt att jobba där kan jag tänka mig :D

2013-08-16 @ 17:55:09
URL: http://cestjenny.blogg.s



Name:
Remember me?

E-mail:

Got your own blog?:

Comment:

Trackback
RSS 2.0