Februari 2013

Nästa månad på tur att titta tillbaka på är såklart Februari. 



Februari var en månad fylld med mycket känslor, såhär skrev jag i ett inlägg och jag kan fortfarande minnas exakt hur det var: Helgens lediga timmar har bestått av bland annat vintersol, Verket-rave, midnattskladdkaka, mortlar, felvänd dygnsrytm, Maskinen, Mellokväll med minipizza och varm choklad, vinterstjärnor, mitt-i-natten-film, te, mysiga tröjor och känslan av att Ingenting är vettigt 03.30. 

Va så jävla kär alltså. 



Februari är ju även månaden då detta bakverk får ta ut sin rätt! Farmor hade gjort jättegoda semlor som jag festade lös på<33



Jag bodde ju som bekant hos min farmor under vårterminen och hon spenderade halva hösten med att sticka den här underbara Pippi-tröjan till mig. Den äger. 



Tycks som att den röda hårfärgen satt kvar ett tag, och till vänster förevigade jag måndagsapati på en skoltoalett. Jag minns vinter/våren som väldigt solig (en efterkonstruktion må hända?) och här sprang jag och Karin ut för att ta vara på solstrålarna en morgon då vi glömde bort att gå till skolan. 


Hade världens bästa garderob också. 



De flesta bilder från februari tycks vara i instagram-format. Här hade vi en värvningskampanj för UCUR på Nolias rekyteringsmässa, och en fabulös friluftsdag med snowboardåkning i Bygdsilijum hanns också med. 


En helg åkte jag och Karin, i egenskap av UCUR:s styrelse, ner till Bromölla för att träffa andra glada ungdomsrådare! Shit vilken fin helg det var, träffade så mycket bra och vettigt folk alltså. Minns att jag antog en utmaning att vara vegan i en vecka, det var faktiskt väldigt kul (och svårt!!). Fick insikten: Hjälp vad jag äter mycket ost. 



I slutet av månaden påbörjade jag ju även den helvetiska processen till att bli blondin. Mina numera trasiga hårtestar gråter vid minnet men det var rätt kul att pröva. 


Och en dag när jag kom till skolan låg den här boken och väntade på mig med en liten lapp. Så fint! Var också inne i en period då jag helt maniskt gjorde smoothies till mig själv varje morgon. Hoppas på att detta beteende kommer återvända snart, dt var niz. 
-
Så, Februari typ! Vi hörs när vi hörs, som alltid. 

Leave a comment



Name:
Remember me?

E-mail:

Got your own blog?:

Comment:

Trackback
RSS 2.0