Shanghai Financial Center

Jag och min käre far bygger varje jul (eller när vi hinner i alla fall!) ett pepparkakshus tillsammans, det ena projektet galnare än det andra. I år fick vi den briljanta idén att bygga den hittills högsta byggnaden i Shanghai! Som vanligt var det mycket svårare än vi tänkt oss, men det var kult ändå. (så jäkla tråkigt att fota i dåligt inomhusljus dock, ursäkta för gröngula bilder ischlo)



Jag skrev kinesiska tecken med smält choklad, lyx att kunna doppa fingret i färgen och smaka ju. 



Dödskoncentrerad med obligatorisk tomtemössa på. 





Kanske världens varmaste sak: smält socker. Men klistrar bra! Don't do this at home kidz osvosv. 



Jag och pappa och sockret. 



Grundplanen var att installera belysning inuti själva skrapan men vi insåg att risken var för stor att allt skulle paja då. 


Svårt att föreviga med mitt objektiv (huset blev rätt stort!) men nånting sånt här blev det. Och till höger ser ni hur jag anstränger mig för en avslappnad pose i hallspegeln (eh nej dt går inte att fota i spegeln tack och hej). 
-
Nu tisdag och en vecka prick till julafton! Soft liv, soft liv. vi hörs när vi hörs och gud vet när det blir. 

Leave a comment



Name:
Remember me?

E-mail:

Got your own blog?:

Comment:

Trackback
RSS 2.0