På tv säger de att kärlek finns runt omkring oss

I ett försök att fly vardagstristess och viktiga essäer, hittade jag en kulig lista att fylla i. Blandar hejvilt med arkivbilder och google. 

-
if you could choose your own super power, what would it be?
Att vara osynlig, tror jag. Fatta vad lyxigt man skulle kunna leva då egentligen. Eller möljligtvis att kunna läsa tankar, om det gick att stänga av! 


if you had 100 000 dollars to spend in one day, what would you spend it on?

Humdidum, 100 000 dollar är mycket pengar. Om vi hoppar över allt vad gällande framtidsplaner, goda gärningar och vettiga investeringar, så skulle jag köpa en fin takvåning någonstans centralt och fint, shoppa vackra saker hela dagen och ha livets fest på kvällen för alla bra människor jag känner. Det skulle vara ballonger och kakor överallt. 

if you could live in any decade, which would you choose?
Alltså alla dessa estetiska hippie/indie-filmer med 60/70-talstema har gjort mig nostalgisk till en tid långt innan jag föddes. Jag vill också glida runt i folkbuss med runda solglasögon och revoltera, spela gura under ett träd och vara med då musiken var en livsstil. 
.

what does your dream apartment look like?
Snetak, stora fönster med djupa fönsterbräden, snidade balkonger med fantastisk utsikt, takterass med tegelklädda skorsstenar att luta sig mot. Vita golv och affischbeklädda väggar, stor säng med tusen ljusslingor, ett ljust kök med vackra tekoppar och ett eget badkar. (Och en walking-closet typ Sex and the city-style, tack.)

.
what made you scared as a child?
Alldeles för mycket. Var rädd för döden, spindlar, ensamheten, restauranger, valrossen i Pingu... Typ samma saker som nu, egentligen. 

 
some_text

are there any movie characters you see yourself in?
Varje gång jag ser en film känner jag väl igen mig i någon, det är lite så filmkaraktärer ska vara. Men ofta känner jag mig lite som Bridget Jones. Ibland både Summer och Tom i (500) days of Summer, vem av dem varierar. Ibland som cirka alla andra dramafilmer med känslomässiga inslag jag någonsin sett, samtidigt. 

 

some_text

if you could make your own fantasy family, who would it include?
Haha, det skulle vara jag och en tjugoårig Johnny Depp såklart, skulle vi tvunget ha barn skulle ungen ha personlighet som Jamie i One tree hill och sen skulle vi ha minst två katter att mysa med. 
.

three things you want to do before it’s too late?
Jag vill väl inte tro att det är försent för något än, ung och naiv som jag är...

how do you think your summer will be?
Oj. Tror och hoppas har väl sällan gått hand i hand, men jag hoppas på en massa grillkvällar, stugutflykter, utlandsresor, festivalbesök, parkhäng och sol. Kärlek och värme, ungefär. 
.

who do you tell your secrets to?
Den person jag tror att jag kan lita på, om det nödvändigtvis måste berättas för någon alls.

-

Rubriklåt: 
Jag vill ha allting - Håkan Hellström


Leave a comment



Name:
Remember me?

E-mail:

Got your own blog?:

Comment:

Trackback
RSS 2.0