She loved everything and nothing at all

 
Jag tycker om tanken på frukost mycket bättre än själva frukosten. Jag tycker om idén med frukost på sängen, med slarvigt påslängda skjortor och bara ben, med solsken genom glipor i gardinen, med estetiska koppar på mönstrade brickor. Med trevligt småprat och färsk frukt. 
 
Jävla media, sluta romantisera. 
 
Trevliga frukostar är ju nästan lika sällsynt som tigrar i badrummet. I hundraen procent av fallen känner jag mig endast ful, trött och andedräktsäcklig när jag vaknar. De flesta mornar då jag vaknar före tolv känner jag endast för att: gömma mig under täcket och somna om. De flesta mornar då jag vaknar har jag cirka en minut på mig att slänga ihop en frukost. De flesta mornar då jag vaknar är det mörkt ute. De flesta mornar då jag vaknar är jag inte ens i närheten så sugen på mat som jag är kvällen innan. 
 
Jaha, här sitter jag och funderar på frukostar klockan halv tio på kvällen. Misstänker att min hjärna är på desperat jakt efter något annat än matte att fundera på. 
-
Rubriklåt:
 Everything and Nothing - The Boom Circuits

Leave a comment



Name:
Remember me?

E-mail:

Got your own blog?:

Comment:

Trackback
RSS 2.0