Dina ögon ändrar färg i ljuset

 
 
Två irrelevanta festivalbilder från 2012. Satt igår och valde ut en massa bilder till framkallning, så imorgon ska jag hitta på något kreativt med dem hade jag tänkt. Kanske gör jag precis som resten av världen och tapetserar en vägg eller två. Hursomhelst. Den övre bilden är från Trästocks (no hatin'), när vi låg i en hög på den hårt nedtrampade jorden i hörnet på ett av festivaltälten, höll handen och lyssnade på Winhill/Losehill. Minns rysningarna när de spelade "Tell her she's the light of the world". Minns hur våra kånken var staplade på hög. Minns hur vi lutade oss mot varandra. Det var sent, trångt och kallt, men just där och då, var det lyckligt. 
-
Jag vill helst ej: Vara sjuk på lovet. Så imorgon ska jag vakna: Utan ont i halsen. Bra, då säger vi så. (Varför ser jag förresten på "Melissa Horn Live på Cirkus" och varför är det andra gången jag gör det och varför är hon så stört tråkig?)
-
Det är fan te överallt nu. 
-
Rubriklåt: 
Lät du henne komma närmre - Melissa Horn

Leave a comment



Name:
Remember me?

E-mail:

Got your own blog?:

Comment:

Trackback
RSS 2.0