Love will tear us apart

 
 
Bildbombshysteri. Har över trehundra bilder från det senaste dygnet. Igår hamnade vi hos Siri, där bland annat en saknad skelleftebo dök upp för första gången på för länge. Kvällen rullade sedan mot ersboda i ecotaxi, med en vegetarisk vänsterpartist bakom ratten, för att sedan fortsätta med midnattspannkakor, gitarrer och myspys. För lite sömn och pizzafrukost framför en salig blandning tv-program och instagramdiskussioner fick avsluta/påbörja detta dygn. Vet ej var min dygnsrytm tagit vägen och ärligt talat bryr jag mig inte heller. Det är såhär livet ska vara, nu, då och förevigt. 
-
Och på tal om något annat. 
-
Det bor kreativitet i mig igen. Jag vill ta ut det på rummet, skriva klyschiga ord i taket, klistra fast suddiga bilder på garderoben, gömma internskämt bakom golvlisterna. Jag vet inte varför behovet är så stort i mig att få ner alla de där förvridna känslomolnen någonstans, göra de visuella och nästan påtagliga, som för att hinta om tankar jag inte vet om jag vill dela eller ej. Med skräckblandad förtjusning, är jag och snuddar vid den där tärningen igen. Det är väl lite som han DiCaprio sa i den där filmen en gång att "When you got nothing, you got nothing to loose". Och går allt åt helvete nån dag har jag ju alltid Kents nya singel att lyssna på. Den är bra, den. 
-
Rubriklåt: 
Love will tear us apart - Joy Division

Leave a comment
By: cellis

Alltså bilden på Gustaf som håller i kissemissen är bara så jävla rolig för ansiktsuttrycket på katten är så himla förvånat, Blev-just-upplockad-och-var-inte-alls-beredd-what-even-happened-och-vad-gör-du-ens ungefär, åhhh, har skrattat åt det en stund nu och ja, jag är trött men äsch

Svar: Hahaha jag vet, och den speglar verkligheten så fruktansvärt bra!
somekindofpeace.blogg.se

2013-01-03 @ 21:49:13
URL: http://celinavidlyktstolpen.blogg.se



Name:
Remember me?

E-mail:

Got your own blog?:

Comment:

Trackback
RSS 2.0