Part III

Juli - Sommarlovet fick äntligen sin början och jag hade fullt upp med att träffa alla saknade vänner, dricka kaffe i soliga parker och bada fötterna i den iskalla umeälven. Juli gick i tältets tecken, vi åkte iväg på trästocks och bodde på campingen, lyssnade på bra musik, sov alldeles för lite, dansade som vildingar och träffade massor av nya ansikten. Åkte ut till min stuga och hoppade på studsmattor, spelade gitarr och skrek. Jag klippte av mig mitt långa hår och blev åter brunett. 
 
 
Augusti - Alltså denna månad. Så sjukt fin. Den började, om jag inte minns fel, med årets första och enda dopp på bettnäs tillsammans med Siri. Vi hängde på ett betongtak som luktade bajs (bokstavligen), umgicks och tog vara på ledigheten. Sedan åkte jag till Götet och Way out West, ihop med en Axel och en Isak, fast mest med en Rebecka. Vi hade några sjuka dygn i götet med bl.a. Bon Iver, Florence and the Machine och Refused, innan vi begav oss till sydliga breddgrader för en veckas återhämtning i Frankrike. Det blev väl ej så mycket återhämtning utan snarare ignorering av förkylningar och en massa sena kvällar på stranden och soliga dagar i medelhavet. Världens bästa tripp och avslut på sommarlovet, innan allvaret drog igång igen i slutet av augusti. 
 
 
September - Min familj flyttade tillbaka till Kina och jag flyttade in hos farmor. September var början på en lång rad av trevliga sammankomster i detta hus, med födelsedagsmiddagar, myskvällar, fester och pannkaksmornar i goda vänners lag. Jag fick pröva på vad det innebar att ta hand om sig själv och Félice permanentade mitt hår. Tillsammans med brudarna i UCUR åkte vi iväg en helg och bodde i ett spökhus, lagade mat och hittade loppisar i regnet, och en sista varm söndag åkte vi till hamnis för att mumsa i oss folkköks goda veganmat. September var en väldigt social och händelserik månad, som jag minns den, det var innan skolan hann bli på riktigt och allting fortfarande kretsade runt helgliv och roligheter. 

Leave a comment



Name:
Remember me?

E-mail:

Got your own blog?:

Comment:

Trackback
RSS 2.0