On the south side

Jag tänkte att i dessa rätt händelselösa (eller rättare sagt proppfyllda med "måsten" som inte är värda dokumentering) vardagstimmar kan jag ju visa det jag inte än hunnit visa från London (vill tillbaka cirka nu). 



En dag gav vi oss av till södra London för att spana in Tate Modern. På lyktstolparna från tunnelbanestationen fanns pilar så att man skulle hitta rätt. Fint, tyckte jag.



Kvällen innan hade vi varit ute så vi var rätt trötta, men det var otroligt många fräna utställningar. 



Mitt favoritrum var ett rätt avskalat, svartvitt och modernt ställe. Vad konstnären/fotografen hette minns jag tyvärr ej.



Utsikten från högsta våningen var fabulös! Här är Harry Potter-bron, som vi kallar den (den som går sönder i sjätte boken/filmen alltså).



Efter några timmar av konstspanande var vi hungriga, och längst med strandpromenaden hittade vi den här megaflotta restaurangen. Tipstips! 



Här bestämde jag mig för att äta den klassiska Engelska rätten - Fish n' Chips! Hur gott som helst, dog matdöden. 



Efter en snabb titt på kartan insåg vi att vi lika gärna kunde gå hela strandpromenaden ner till de klassiska turistattraktionerna London Eye och Big Ben. Här träffade vi även på en otroligt duktig trollkarl, en gatumusikant med förtrollande stämma och en mysig gratisfestival att hänga på.



 
När vi äntligen kommit fram till våra egna hoods igen träffade vi upp Franziska (alltså min kära vän från Kina (fast egentligen är hon från Tyskland) som fantastiskt nog var i London samtidigt som oss!) och åt en sen picknickmiddag i parken. Sedan tvingade de med mig till Camden för att gå på skräckbio (The conjuring). Jag skrek konstant i två timmar men den var faktiskt sevärd, erkände jag motvilligt efteråt. 
-
 

Leave a comment
By: Mimmi

Gillar hur jag har på mig samma outfit idag.. (med kjolen alltså) haha London alltså!!

Svar: Haha så himla rätt!
somekindofpeace.blogg.se

2013-09-04 @ 16:22:04



Name:
Remember me?

E-mail:

Got your own blog?:

Comment:

Trackback
RSS 2.0