April 2013

Jaaa, men vi fortsätter väl! När jag kollar på dessa bilder minns jag hur vårigt och fint jag tyckte det var mest hela tiden, liksom dansade fram i vårdammet. 



April började ju med påsklov, och jag hade huset för mig själv så bjöd in massa vänner att bo/äta/mysa/sjunga/skratta ihop med mig hela veckan. 


Sen blev det Umeå Open! Jag hade ingen biljett men vaknade på fredagsmorgon av att Kakan ringde och sa "Vad gör du ikväll?" "Ingenting..." "FEL, du ska på Umeå Open med mig; jag har kirrat en biljett!!" Bästa uppvaknandet kan ni tro. 


Såg ut såhär när jag dansade till Shout Out Louds, Ansiktet, Anttila, osv. 


Och premiärgrillade hos Kakan! Det dröjde inte länge förrän grannpojkarna mitt emot lockades ut av lukten och dammade av grillen, de med... Mycket bra kedjereaktion, tycker jag


Sen åkte jag till Stockholm i dagarna fem! Utforskade Söders Secondhand-utbud, fikade på Vurma, njöt av vårsolen. 


... Och bäst av allt förstås, såg Mumford and Sons med storebror! Fick biljett av honom i julklapp förra året, han kommer nog aldrig lyckas ge mig en bättre present alltså. 


Min bror är ju ett hängivet Hammarbyfan, och jag fick följa med i vandringståget. Bra stämning fast helt knäppt att festa klockan tio på en söndagsmorgon! 



Håkan hade ju precis släppt nytt, så jag spenderade vardagskvällarna med hans skiva på repeat och instagrammade mitt teckningsresultat. Blir väldigt självkritisk när jag ser tillbaks på gamla teckningar (han ser ut som en kanin i ansiktet??) men jackan blev fan helt ok (varför har jag ingen scanner).


En annan kul grej som hände i April var att klassen åkte till Finland! Har aldrig tyckt om min klass mer än under den helgen, det var faktiskt en dödskul resa. 




Där träffade vi även en finlänsk IB-klass, kan säga att språken blandades hejvilt denna helg. 


Och såhär nånting såg jag ut, hade BARA midjehöga kjolar och låtsades att det var varmt nog att vara barbent. Det var det nog inte egentligen. 
-
 

Leave a comment
By: Suz

Superfin blogg!! :D

2014-01-11 @ 16:43:09
URL: http://susannadauksz.blogg.se/



Name:
Remember me?

E-mail:

Got your own blog?:

Comment:

Trackback
RSS 2.0