Torsdagslista

Hur såg du ut för prick ett år sedan?

Såhär, innan en ravefest på Verket! 

När vaknade du imorse?


Tio i nio ringde larmet och jag blev fruktansvärt förvirrad; drömde att jag väcktes av mig själv som stod och skreksjöng bredvid sängen. Jag vet inte hur jag ska tolka den drömmen riktigt. 

Vad var det första du tänkte när du vaknade?

Fytusan vad kallt det är i mitt rum//min hals gör dödsont.
Är inte så himla positiv om mornarna kanske. 

Har du ringt nån imorse, vem och vad sa ni?


Hm nä, ingen! Men kom precis till skolan så har hunnit utbyta ett par fraser med folk iallafall. 

Vilket humör är du på?


Trött, men ändå helt ok glad! Taggas så mycket av att bocka av grejer på min to-do-lista, och snart har jag skrivit mina sista uppsatser för gymnasiet. 

Har du ont någonstans?


Ja, i halsen! Sämst! Känns som att någon kört in en botoxspruta i mina halsmandlar. 

Om du fick välja vad som helst att äta just nu, vad är du då sugen på?


Är alldeles mätt från frukosten fortfarande, men kanske... En kexchoklad? Shit, blev sugen på det nu. 

Vad köpte du när du drog ditt kort senast?

Cola och choklad i söndags när jag skulle på filmkväll hos en bra person!

Vilken var den första hemsidan du gick in på på internet?


Oj, om jag ändå mindes! Vet att jag och min bästis skaffade Lunarstorm bara för att hennes storasyskon hade det (vi var väl lite för små egentligen) och det var nog innan vi ens hade MSN...

Vad ska du göra ikväll?


Ikväll ska jag, efter middagen och allt sånt, spela in en muntlig analys av en dikt för svenskans räkning och sedan kanske hitta på något kult eftersom ryktet säger att jag är ledig imorgon! 

 

some_text

Vilken är den första låten du sätter på idag?

Lyssnade på Vampire Weekend när jag cyklade till school, tycker extra mycket om Oxford comma.

Vad gjorde du för exakt en vecka sedan, den här tidpunkten?

Hm, jag tror att jag borstade tänderna och klädde på mig och sånt på rekordfart för att det var så himla skönt att ligga kvar i sängen istället för att gå upp i tid.

Vad har du på dig idag?

Alltså min webcam funkar typ ej (om någon teknisk människa vill fixa dt, pliz call me) men har svarta högmidjade jeans, en långärmad mörkblå polo (#poloweek14), dr.martens och en silvrig/grå tröja! 

Och helgen då, hur blir det med den?

åhåhå, gruvar mig så mkt, ska jobba dubbla nattpass och detta är verkligen helgen Helgen i Umeå så dt kommer vara så himla mycket folk så ni kan aldrig ana. Men förutom det ska jag väl glutta på *kulturhuvudstadsinvigningen* så som man borde och träffa bra folk.


Leave a comment
By: Hedvig Gustafsson

SV; visst är den, det gör jag med!!

2014-01-31 @ 17:37:17
URL: http://dtlc.blogg.se/



Name:
Remember me?

E-mail:

Got your own blog?:

Comment:

Trackback
RSS 2.0